|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۶۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
ما قرارداد با توتال را برای رئیس مجلس فرستادیم تا با قوانین کشور تنقیح شود که آنها نیز اعلام کردند هیچ گونه مغایرتی با قوانین و منافع ملی ندارد. این هنر ما با بود که در قرارداد ذکر کردیم که باید از تجهیزات ساخت کشور استفاده شود.
  جهانگیری گفت: ما با یکدیگر دعواهای سیاسی می‌کنیم و فکر می‌کنیم هیچ تاثیری در اقتصاد کشور ندارد اما فعالان اقتصادی ما باهوش هستند و می‌دانند این دعواها چه پیامی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در مراسم روز صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توسعه در اقتصاد کشور گفت: برای رسیدن به توسعه مطلوب نیازمند سرمایه انسانی اجتماعی و اقتصادی لازم هستیم.

اسحاق جهانگیری ادامه داد: ما قرارداد با توتال  را برای رئیس مجلس فرستادیم تا با قوانین کشور تنقیح شود که آنها نیز اعلام کردند هیچ گونه مغایرتی با قوانین و منافع ملی ندارد. این هنر ما با بود که در قرارداد ذکر کردیم که باید از تجهیزات ساخت کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: ما همین کار را برای خرید هواپیماها نیز انجام دادیم. بله، اگر خودمان قرار بود پول پرداخت کنیم شاید اولویت دیگری داشتیم اما تمام آنها به صورت فاینانس انجام شده و قرار است پول قسط خودشان را ا زبلیت فروشی درآورند.

وی ادامه داد: ما در اینجا دعواهای سیاسی با یکدیگر می‌کنیم و فکر می‌کنیم هیچ تاثیری در اقتصاد کشور ندارد اما فعالان اقتصادی ما باهوش هستند و می‌دانند این دعواها چه پیامی دارد و آیا دولت را ضعیف می‌کند یا قوی می‌کند در انتخابات این دعواها طبیعی است اما بعد از آن همه باید به فکر اعتلای کشور و پیشرفت باشند.

جهانگیری تصریح کرد: در سیاست‌های کشور باید بخش خصوصی مورد حمایت قرار بگیرند و رهبری بارها گله کردند که من وقتی سیاست‌های اصل 44 را ابلاغ کردم فکر می‌کردم انقلابی در بخش اقتصادی کشور صورت می‌گیرد. در اصل 44 ذکر شده که بخش خصوصی می‌تواند هر چقدر بخواهد پولدار باشد، کارخانه داشته باشد و کارهای بزرگی انجام دهد.

در ادامه این مراسم معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فساد گفت: باید هر چه زودتر فساد از کشور رخت ببندد، رانت از طریق فساد بین بخش خصوصی و دولتی شکل می‌گیرد امروز فساد مانع توسعه کشور شده است.

جهانگیری ادامه داد: ما در برنامه سوم گفتیم که صادرات و واردات کشور نباید تابع سلیقه مدیران باشد بلکه بایستی تابع موارد فنی و اقتصادی باشد که تعرفه یکی از آنهاست. ای کاش می‌شد تعرفه‌ها را پنج ساله تعیین کرد که همه تکلیف خودشان را می‌دانستند.

جهانگیری ادامه داد: من با شناختی که از بخش خصوصی دارم می‌دانم که می‌توان با کمک دولت چالش‌های امروز را مانند بیکاری و معیشت را که امروز ملت ما را رنج می‌دهد حل کنیم. رئیس جمهور در انتخابات حرف‌هایی زد که شما می‌خواستید شما مردم را بسیج کردید که بیایند به رئیس جمهور رأی بدهد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: من بارها اعلام کردم برخی از افراد که معوقه بانکی دارند به دلایل شرایط محیطی است. سیاست‌های دولت از جمله افزایش تورم و سه برابر نرخ دلار در یک شب باعث شده که این اتفاق صورت بگیرد باید به آنها کمک کرد تا دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در پایان افزود: من در همین جا اعلام می‌کنم افراد و نهادهایی که کار بنگاه‌داری می‌کنند اعم از نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان ستاد فرمان اجرایی امام و آستان‌های مقدس بایستی از مدیران حرفه‌ای استفاده کنند این دستور ستاد اقتصاد مقاومتی است.

   

 








   

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین