|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۶۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
مدیرکل بازرگانی صداوسیما در واکنش به سخنان وزیر بهداشت درباره نظارت بر تبلیغات صدا و سیما بیان کرد که صداوسیما همواره در تبلیغات بر اصل وجود مجوزهای قانونی تاکید دارد.
  مدیرکل بازرگانی صداوسیما در واکنش به سخنان وزیر بهداشت درباره نظارت بر تبلیغات صدا و سیما بیان کرد که صداوسیما همواره در تبلیغات بر اصل وجود مجوزهای قانونی تاکید دارد.
 
چند روز پیش سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز نارضایتی از نبود حق نظارت وزارت بهداشت بر آگهی‌های صدا و سیما بیان کرده بود که وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است ولی اجازه نظارت بر تبلیغات مرتبط با سلامت را در صداوسیما را ندارد.

به همین منظور طی تماس تلفنی با عباس مهدوی مهر مدیر کل بازرگانی صداوسیما درباره مجوزهای محصولات تبلیغاتی پرسیدیم که وی درباره روند نظارت بر تبلیغات تلویزیونی به خبرنگار مهر گفت: ضوابط حاکم بر فرآیند تبلیغات در صدا و سیما مقید به احکام نظارتی و طبق قوانین بازرگانی این نهاد صورت می گیرد و بر اساس این قوانین، پس از احراز صلاحیت حرفه ای و بازرگانی مراکز و بنگاه های اقتصادی که مجوزهای قانونی فعالیت های تولیدی، خدماتی و تجاری دارند، در صورت درخواست تبلیغات و پخش آگهی طبق قوانین پذیرفته شده، مشمول خدمات تبلیغاتی از سوی رسانه ملی می شوند.

وی اضافه کرد: وقتی یک کارخانه و شرکت و نهاد تجاری برای فروش محصولاتش مجوزهای قانونی لازم را از نهادهای دولتی ذی ربط دارد، این مجوزها به معنای تایید قانونی کیفیت محصولات آن مرکز برای تبلیغات است و لذا صدا و سیما نمی تواند به عنوان یک نهاد رسانه ای و فرهنگی به ارزیابی موازی کارانه نسبت به محصولی که مجوز تولید و فروش از نهادها و سازمان های ذیربط دارد، دست بزند.

مدیر کل بازرگانی صداوسیما تصریح کرد: به عبارت دیگر هرگونه وضعیت کالاها و محصولات در صورت اشکال، به نهادهای قانونی صدور مجوز مربوط می شود و نه صدا و سیما.

مهدوی مهر در پایان سخنانش گفت: صداوسیما همواره در تبلیغات خود بر اصل وجود مجوزهای قانونی درخواست کننده تبلیغات تاکید دارد و بر آن مبنا عمل می کند و اگر اشکالی در سلامت محصولاتی که اشاره شده است، وجود دارد چرا جواز تولید و فروش آنها ابطال نمی شود؟
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین