|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۶۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
رئیس جمهوری آمریکا که سفر به نشست گروه 20 را از لهستان آغاز کرده است، روز پنجشنبه درسخنرانی در شهرورشو، سیاست های روسیه را 'بی ثبات کننده' خواند وگفت که باید مانع پیشبرد برنامه‌های ایران در سوریه شویم.
 رئیس جمهوری آمریکا که سفر به نشست گروه 20 را از لهستان آغاز کرده است، روز پنجشنبه درسخنرانی در شهرورشو، سیاست های روسیه را 'بی ثبات کننده' خواند وگفت که باید مانع پیشبرد برنامه‌های ایران در سوریه شویم.

به گزارش ایرنا از رسانه ها، دونالد ترامپ با بیان اینکه درعراق و سوریه اقدامات خوبی برای مقابله با داعش صورت گرفته و به زودی رقه و موصل از دست تروریست‌ها آزاد خواهد شد، در باره سوریه افزود : این کشور به راه حل سیاسی نیاز دارد؛ راه حلی که مانع از پیشبرد برنامه‌های مخرب ایران و بازگشت سازمان‌ های تروریستی شود.

ترامپ در حالی که قرار است روز جمعه در چارچوب اجلاس گروه 20 با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت ‌وگو کند، در این زمینه جا پای جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا گذاشت و همچون وی پس از انتخاب به سمت ریاست جمهوری در سال 2001 ، در اولین سفر به کشورهای اروپایی از لهستان دیدن کرد.

هنگام حضور دونالد ترامپ در ورشو، پایتخت لهستان، گروهی از حامیان محیط زیست تظاهراتی برگزار کردند و به تصمیم وی در خارج کردن آمریکا از توافق پاریس و نیز سیاست های مخرب وی در مورد پناهجویان اعتراض کردند. شماری از تظاهرکنندگان با حمل پارچه نوشته هایی ضمن اعتراض شدید به رئیس جمهوری آمریکا، وی را دست نشانده ولادیمیر پوتین توصیف کردند.

وی در نخستین سخنرانی رسمی خود در این سفر، در یک گردهمایی عمومی در میدان کراسینسکی ورشو، با بیان اینکه ' اقدامات روسیه در اوکراین و دیگر کشورها بی ثبات کننده است' تصریح کرد: از روسیه می خواهیم به جای انجام اینگونه اقدامات بی ثبات کننده، به جمع ملت های مسئول بپیوندد تا دست در دست یکدیگر علیه دشمنان مشترک خود و در دفاع از تمدن، مبارزه کنیم.

ترامپ که چهارشنبه شب به لهستان رسید و از سوی مقام های این کشور مورد استقبال قرار گرفت، صبح پنجشنبه در سخنرانی خود در شهر ورشو در بخش دیگری ازسخنان خود بر «تهدید بزرگ کره شمالی» تاکید کرد و گفت: من همۀ ملت‌ها را فرا می‌خوانم تا با این تهدید بزرگ مقابله کنند و به کره شمالی نشان دهند که رفتار بسیار غیرقابل قبول این کشور، عواقبی هم دارد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که 'واشنگتن در قبال پیونگ یانگ به تدابیر بسیار سختگیرانه می‌اندیشد'. تاکید کرد:‌ هر چند که این سخن به معنای آن نیست که این تدابیر اجرایی خواهد شد.

در حالی که لهستان وکشورهای منطقه نگران امنیت شان به دلیل افزایش فعالیت نظامی ناتو در مرزهای روسیه هستند، ترامپ در ادامه روسیه را به باد انتقاد گرفت وبا بیان اینکه ازلهستان به خاطرعمل به تعهد خود در قبال افزایش بودجه نظامی قدردانی می کند' تاکید کرد که ما و لهستان در واکنش به اقدامات روسیه با یکدیگر همکاری داریم.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به امکان دخالت دیگر کشورها در انتخابات این کشور، آن را دور از ذهن ندانست و اظهار داشت: من فکر می‌کنم که شاید کار روسیه بوده اما باز هم می‌گویم شاید کشورهای دیگری هم مداخله کرده باشند. در این مورد به جزییات این امر نمی‌پردازم، ولی به هرحال فکر می‌کنم بسیاری قصد مداخله دارند.

ترامپ با طرح این سخنان و اقدامات خود احتمالا در اجلاس گروه 20 به سردی مورد استقبال قرار می گیرد و دلیل این امر، خروج آمریکا از توافق اب و هوایی پاریس و سیاست های دیگری از جمله حمایت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد بود.

نشست گروه 20 که شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا،کانادا، ژاپن، کره جنوبی ، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا واتحادیه اروپا می باشد ، امسال با توجه به سیاست های انزواگرایانه دولت دونالد ترامپ ، صحنه اختلافات بی سابقه و همچنین رقابت ها و ائتلاف های جدید برای تعیین سیاست های جهانی است.

نشست هامبورگ احتمالا یکی از پر اختلاف ترین اجلاس سالهای گذشته این گروه خواهد بود که شاهد اختلافاتی در باره مسائلی از جمله جنگ ها ، تغییرات آب و هوایی ، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین