|
|
امروز: چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه تاکید کرد: تا وزیر امور خارجه هستم نخواهم گذاشت پروژه صهیونیستی امنیتی سازی ایران من جمله از طریق تخریب چهره و حیثیت ملی تحت انکار هولوکاست تحقق یابد.
رییس دستگاه دستگاه دیپلماسی که برای پاسخگویی به چهار سوال نمایندگان که به ترتیب با 46، 23، 5 و یک امضا تهیه شده، در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، این مطلب را در پاسخ به سوالات نمایندگان مطرح کرد.

وزیر امور خارجه در ابتدای سخنانش اظهار داشت: سوال و نظارت حق و وظیفه نمایندگان مجلس است و پاسخگویی در چارچوب مصالح و منافع ملی وظیفه من و سایر همکارانم در هیات دولت است.

وی افزود: حساسیت نمایندگان نسبت به وزارت امور خارجه نشان دهنده اهمیتی است که به سیاست خارجی و امنیت ملی داده می شود که خود جای تقدیر و تشکر دارد.

ظریف ادامه داد: من هم به نوبه خود خوشحالم که در طول هشت ماه گذشته بیش از هر وزیر امور خارجه دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی در مجلس، کمیسیون امنیت ملی و دو بار در صحن علنی حضور پیدا کرده ام .

رییس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که به برکت هوشمندی و پایمردی مردم دلاور ایران اسلامی و در سایه هدایت و حمایت مستمر مقام معظم رهبری و تدبیر و درایت ریاست جمهوری امروز سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با ارایه منطقی گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که همان گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است و تمام مواضع ما عین مواضع امام و رهبری است، گفتمان انقلاب اسلامی که گفتمان صلح طلبی همراه با تسلیم ناپذیری، گفتمان سازنده با همراه با عزت، گفتمان گفت و گو همراه با هویت مداری، گفتمان حکمت همراه با عدالت و گفتمان مصلحت جهان و ابنای بشریت است؛ با موفقیت مسیر پیشرفت، روشنگری و شکستن موانع را دنبال می کند.

ظریف تاکید کرد: دوستان ایران و انقلاب در همه جا خوشحالند؛ دوستان انقلاب، اسلام و ایران در همه جا به خاطر جمهوری اسلامی ایران سربلند هستند و عرصه به دلیل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر بدخواهان مردم دلاور و انقلاب شکوهمند اسلامی تنگ شده و سرمایه گذاران کلان و رویاهای باطل و خطرناکشان نقش بر آب شده است که «مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین».

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در این مسیر پر فراز و نشیب بیش از هر چیز به لطف الهی، دعای معصومین (ع) و همبستگی مردم و همراهی و راهنمایی نمایندگان دلبسته ایم و امروز با همین رویکرد در مجلس حاضر شدم که به سوالاتی که در کمیسیون پاسخ دادم، در صورتی که نمایندگان تمایل داشته باشند، مجددا پاسخ دهم.

فعالیت های گسترده تبلیغی علیه ایران

وزیر امور خارجه در بخش دوم اظهاراتش در پاسخ به چهار سوال نمایندگان مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل ، مقتدر و باثبات است اما فعالیت های گسترده تبلیغاتی و سیاسی انجام می پذیرد که چنین القا شود که ایران تهدیدی برای منطقه و خطری برای صلح و امنیت جهانی است.

ظریف افزود: بدخواهان مردم ایران با صرف هزینه های بی نظیر سیاسی و مالی و با تبلیغات جنون آمیز خود تلاش کرده اند تا ایران را به خطری جهانی تبدیل کنند تا از این طریق بتوانند به اهداف شوم خود علیه کشور و مردم ایران و علیه انقلابیون و مقاومت منطقه دست یابند.

رییس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: وضع تحریم های ظالمانه و تهدیدهای مستکبرانه که در سایه این فضاسازی تبلیغاتی و سیاسی جهانی انجام شده است همگی مهمترین عامل اقتدار ملی ما را هدف گرفته و تلاش می کند استقامت مردم ما را بشکند که بحمدالله با حضور حماسی مردم در انتخابات خرداد این تلاش به شکست انجامید و دولت تدبیر و امید مجدانه تلاش دارد تا طرح و برنامه دشمنان را به شکست بکشاند و به لطف الهی در این مسیر موفق خواهد شد.

وزارت خارجه در حال رصد حوادث و تحلیل موقعیت ها و تشریح راهبرد مقابله با تهدیدات

ظریف ادامه داد: وزارت امور خارجه در چنین شرایط خطیری به منزله دیده بانی هوشمند، وظیفه رصد حوادث و تحلیل موقعیت ها و تشریح راهبرد مقابله با تهدیدات را بر عهده دارد؛ تلاش این خدمتگزار کوچک که برای چند صباحی مسوولیت وزارت امور خارجه بر شانه هایش نهاده شده، همواره این بوده است که با فضاسازی های بین المللی که به جهت محدود کردن اقتدار ملی ما انجام می پذیرد، قاطعانه مقابله کند و اجازه ندهد تبلیغات ساختگی و مسموم صهیونیستی و یا هر منبع ضد ایرانی دیگری، ایران را مخل امنیت جهانی و یا تهدید منطقه ای معرفی کند.

وی افزود: از روز پذیرش مسوولیت در مسیر پاسداری از امنیت ملی به معنای وسیع آن و تقویت و تحکیم اقتدار ملی و توان دفاعی از هیچ کوششی فروگذار نکرده این تا هیچ کشوری در طمع خام نیفتد و خیال اقدام علیه جمهوری اسلامی را در سر نپروراند.

رییس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اگر از اقتدار ملی سخن می گوییم نظر ما به همه ظرفیت ها و امکانات کشور است؛ مهمترین رکن اقتدار ملی، گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و ماندگارترین یادگار امام راحل است که همانا اتکای به قدرت لایزال الهی و کوچک شمردن همه قدرت ها، استقلال طلبی، استقامت مردم دلاور بر اساس آموزه های جاودانه دینی و خودباوری بی نظیر ناشی از این عوامل برجسته است.

وی افزود: نگاه به درون و اتکا به عنصر بنیادی و انسجام ملی و توان بی نظیر مردم دلاور، اقتصاد پویا و مقاومتی مبتنی بر تولید و کارآفرینی، توان دفاعی و حضور موثر، سازنده و نقش آفرین منطقه ای و جهانی، شالوده اقتدار کشور را می سازد که در سایه رهبری ها و هدایت های هوشمندانه رهبری معظم انقلاب تحقق می یابد.

تایید سخنان ظریف با فریادهای احسنت احسنت

رییس دستگاه دیپلماسی خطاب به نمایندگان گفت: به حکم آیه شریفه «و تلک الایام نداولها لناس...» و «تلک الایام نداولها بین الناس» اطمینان دارم که مسوولیت من در وزارت امور خارجه دیر یا زود به پایان خواهد رسید همانگونه که از سایر دوران های چه بس طولانی تاریخ جز لحظاتی در خاطره بشری باقی نمانده است اما آنچه برای من و امثال من باقی می ماند انجام وظیفه و شاید خدمت ناچیزی است که برای مردم دلاور این مرز و بوم و جایگاه و منزلت جهانی آنها تقدیم کنم همانطور که در ادامه همین آیه شریفه می فرماید « و لیعلم الله الذین آمنوا و یتخذ منکم الشهداء و الله لا یحب الظالمین».

این اظهارات ظریف با فریاد های «احسنت - احسنت» نمایندگان مجلس همراه بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
1
1
ظریف واقعا دوستت داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
0
0
یاد میرزاآقاسی بخیر!!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین