کد خبر: ۱۶۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال دغدغه جدی اصلی دولت تدبیر و امید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
 رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال دغدغه جدی اصلی دولت تدبیر و امید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
 
پروانه سلحشوری در نشست اشتغال، آموزش و آسیب های اجتماعی با محوریت زنان در کرج با اشاره به تصویب برنامه ششم در سال گذشته اظهار داشت: در این برنامه یک سری اولویت های خاص جدا از مواد برنامه مشخص شد که در آن دغدغه های اصلی کشور تعیین شد.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه ها که باید به آن رسیدگی شود و اولویت دولت نیز می باشد،و در یک اولویت کلان فرابخشی در برنامه ششم مصوب شد همین بحث اشتغال و رسیدگی به نیازمندان، فقرا با اولویت به زنان سرپرست خانوار داده شده است.

سلحشوری با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان داشت: اقتصاد مقاومتی نیاز امروز جامعه ما است و در صورتی که هر سال این شعارها تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلات کشور برطرف می شود.

وی ادامه داد: یکی از مسایل مهم در اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است که به نظر من ، گردشگری بسیار مهم تر از نفت است و توجه به این بخش می تواند به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار برای کشور بکند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود:کشور در حوزه گردشگری، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است اما اهتمام و توجه به این حوزه آنچنان که باید و شاید در کشور ما نشده است، این در حالی است که برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید ، اشتغال و رشد اقتصاد و توسعه کشور نیاز داریم که توجه بیشتری به این بخش شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت:البته در این خصوص مصوبات بسیار خوبی مانند معافیت های مالی داشته ایم اما این ها کافی نیست و باید اقدامات بسیار جدی و گام های بسیار بلندتری برداشته شود.

سلحشوری اظهار داشت: یک کمیسیون مهم در مجلس که می تواند در امر اقتصادی نیز نقش داشته باشد اصلا در این صنعت گردشگری ورود نمی کند و این یک نقد جدی به کمیسیون فرهنگی است و به همین منظو رپیشنهاد داده ام که یک کمیته فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در کمیسیون فرهنگی داشته باشیم .

وی ادامه داد: با ایجاد این کمیته می توانیم از یک طرف به عنوان نمایندگان مردم از سوی دیگر با بدنه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد و از طرف دیگر با مسئولین ارتباط و بتوان در آن راه حل های قانونی برای رونق گردشگری پید ا کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در این صورت می توان شاهد رشد صنایع دستی ، میراث فرهنگی، گردشگری، معرفی کردن هر چه بیشتر ایرانی و فرهنگ ایرانی به جهانیان و رونق اقتصادی، اشتغال و تولید در کشور بود.

سلحشوری افزود: میراث فرهنگی بار هویتی برای ما دارد و ما نتوانسته ایم این میراث را به فرزندانمان به خوبی بشناسیم و اگر امروز دچار خلا قانونی هستیم به این دلیل است که ناقلان خوبی نبوده ایم و نه فرهنگ اسلامی و نه فرهنگ ایرانی را نتوانسته ایم خوب معرفی کنیم و هر کدام را می خواستیم فدای دیگری بکنیم.

وی ادامه داد: در این جدال جوانان و نوجوانان ما ضرر کرده و براین اساس باید از جایی باید پیوند ایرانی و اسلامی را شروع و بیشتر معرفی کنیم، متاسفانه در این خصوص خوب کار نشده و تلاش های ما کافی نبوده است.

رئیس زنان فراکسیون مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که یک شبکه تلویزینی توریسم و گردشگری داشته باشیم که در این شبکه مقاصد گردشگری مشخص شوند و میراث فرهنگی را به مردم بشناسیم.

سلحشور گفت: ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست طبیعت و آثار فرهنگی از دیگر اهداف راه اندازی شبکه تلویزیونی توریسم است ، که می توانیم بر روی فرهنگ مردم و حفظ محیط زیست و پاک بودن طبیعت کار کنیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین