|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۶۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
بزرگراه و آزادراه، همچنین فرودگاه ها و سایر ساخت های حوزه راه و شهرسازی اعتبارات کلانی می‌طلبد و هرچه در این استان و توسعه آن صحبت می‌کنیم باید محیط ما ملی یا فرامنطقه‌ای باشد.
 وزیر راه و شهرسازی گفت: 4 شبکه ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای را باید در منطقه سیستان و بلوچستان گسترش دهیم زیرا این استان می‌تواند ارتباط فرا منطقه ای داشته و برای کشور بهره وری بالایی داشته باشد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، عباس‌آخوندی پیش ازظهر امروز در جلسه ستاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پروژه ها و برنامه های مهمی در حوزه های تجارت گردشگری، زیرساخت‌ها ، حمل و نقل ، انرژی و گاز در سیستان و بلوچستان انجام شده و شاخص ها و گزارشات دریافتی از مدیران استانی خوب و مثبت تلقی می شود.

وی ظرفیت ها و پتانسیل های‌ سیستان و بلوچستان را متمایز دانست و افزود: لازم است بیش از این از پتانسیل های این استان بهره وری شود و برای گام برداشتن در مسیر اجرای پروژه های بزرگتر آمادگی داشت.

آخوندی ضمن‌اشاره به لزوم نگاه برون مرزی به سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم نرخ بهره وری را افزایش دهیم و سرمایه ها را وارد استان کنیم باید به سیستان و بلوچستان فراتر بنگریم.

 وی افزود: برای چهار بعد حمل و نقل ترکیبی استان شامل شبکه پروازی ریلی، جاده ای و دریایی برنامه پنج سال تدوین شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان نیاز به سرمایه گذاری های سنگینی دارد، افزود: راه‌ آهن زابل- زاهدان -چابهار و بعد از آن بیرجند بین 4 تا 5 میلیارد دلار هزینه نیاز دارد.

وی افزود: برنامه‌ ما بر این بود که نقاط جمعیتی و مرزی کشور را پوشش دهیم از این رو لازم است راه آهن زابل پوشش داده شود.

این مسئول ادامه داد: بزرگراه و آزادراه، همچنین فرودگاه ها و سایر ساخت های حوزه راه و شهرسازی اعتبارات کلانی می‌طلبد و هرچه در این استان و توسعه آن صحبت می‌کنیم باید محیط ما ملی یا فرامنطقه‌ای باشد.

وی گفت: یک برنامه پنج ساله برای فرودگاه‌های استان در نظر بگیریم و زمینه اجرای آن را فراهم کنیم و در هر چهار بعد حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی این برنامه پنج ساله را تهیه کنیم.

آخوندی بیان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل در سیستان و بلوچستان رخ داده و آماده افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین