|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۶۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
«برگزاری همه‌پرسی حق شرعی و قانونی است و مشکلی برای برگزاری آن وجود ندارد و همچنین هیچ‌کس جز مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان نمی‌تواند چنین تصمیمی (درباره برگزاری همه‌پرسی) بگیرد که به سود کُردها باشد.»
 در نخستین فتوا از نوع خود، رئیس شاخه دهوک وابسته به اتحادیه علمای دینی اقلیم کردستان اعلام کرد هرکس مخالف همه‌پرسی باشد خائن است و باید از اقلیم برود.

ملا احسان ریکانی شب گذشته (چهارشنبه) در مصاحبه با روزنامه افرو، وابسته به حزب دموکراتیک کردستان در شهر دهوک گفت: «هرکس مخالف همه‌پرسی باشد خائن است و باید از این دیار (اقلیم کردستان) برود. همچنین هر روحانی‌ای که علیه همه‌پرسی صحبت می‌کند باید مجازات شود.»

وی افزود: «برگزاری همه‌پرسی حق شرعی و قانونی است و مشکلی برای برگزاری آن وجود ندارد و همچنین هیچ‌کس جز مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان نمی‌تواند چنین تصمیمی (درباره برگزاری همه‌پرسی) بگیرد که به سود کُردها باشد.»

8 ژوئن (18 خرداد) مسعود بارزانی در خلال برگزاری نشست رئیس اقلیم کردستان با روسای احزاب کُرد، خبر از برگزاری همه‌پرسی سراسری در این اقلیم در 25 سپتامبر (3 مهر) داد. موضوعی که با مخالفت جنبش التغییر و چند گروه کُرد دیگر مواجه شده است.

منبع:العالم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین