|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۶۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
متهم این پرونده پیش از این در دوران بارداری سابقه پرونده پزشکی بالینی دارد و این که آیا این بار نیز دچار مشکل بالینی شده و اقدام به قتل کرده باشد نیز یکی از احتمالات است و بررسی های دقیق در این باره مرحله ای و زمانبر است.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی و همچنین دادستان مانه و سملقان ابعاد جدیدی از قتل 3 کودک کهنه جلگه ای را اعلام کردند.

 مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: اعلام جنون مادری که متهم است 3 فرزند خود را به قتل رسانده غیرتخصصی است و تشخیص جنون فرایندی بسیار حساس، پیچیده و طولانی است که نیاز به انجام مصاحبه های تخصصی روان پزشکی با فرد دارد. دکتر «سلحشور» افزود: تعیین علت فوت، تشخیص زمان فوت و تشخیص جنون احتمالی متهم یا متهمان در زمان ارتکاب بزه، کار کارشناسان پزشکی قانونی است که نیازمند بررسی‌های تخصصی، علمی و کارشناسی است و نتیجه آن صرفا به مراجع قضایی اعلام می شود و این مرجع متولی اطلاع رسانی آن است.

وی تصریح کرد: اظهار نظر غیر علمی و غیر کارشناسی می‌تواند منجر به سوء برداشت‌های متفاوت در جامعه شود. وی همچنین با تکذیب هرگونه اظهار نظر غیرکارشناسی درباره علت فوت این 3 کودک بیان کرد: معاینات اولیه پزشکی قانونی از اجساد این 3 کودک انجام شده است اما زمان بیشتری برای بیان علت دقیق مرگ آنان جهت بررسی و ارائه نظر کارشناسی نیاز است. دادستان مانه و سملقان نیز با بیان این که هنوز در مورد علت و انگیزه قتل این 3 کودک و یا احتمال جنون زن متهم نمی توان نظر داد، گفت: بررسی های کارشناسی در این مورد در حال انجام است و اظهارنظرهای صورت گرفته در این رابطه غیر کارشناسی است.

«روحانی» خاطرنشان کرد: متهم این پرونده پیش از این در دوران بارداری سابقه پرونده پزشکی بالینی دارد و این که آیا این بار نیز دچار مشکل بالینی شده و اقدام به قتل کرده باشد نیز یکی از احتمالات است و بررسی های دقیق در این باره مرحله ای و زمانبر است. وی همچنین برخی اظهار نظرها مبنی بر اختلاف متهم با همسرش را به عنوان انگیزه و ریشه قتل رد کرد و گفت: هر چند این زوج در گذشته اختلافاتی داشته اند اما نمی توان گفت انگیزه قتل ها به این دلیل بوده است. پس از تحقیقات نتیجه اعلام خواهد شد و تا آن موقع باید از ارائه نظرات غیر کارشناسانه پرهیز شود.

در روز سه شنبه 3 کودک 3، 6 و 8 ساله در روستای کهنه جلگه مانه و سملقان به قتل رسیدند که مادر باردار آنان متهم نخست این پرونده است. متهم این پرونده با پرت کردن خودش از ارتفاع قصد خودکشی داشت که آسیبی به او و جنینش نرسید. وی هم اکنون تحت درمان است.

منبع: خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین