|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۸
کد خبر: ۱۶۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
افزایش تولید اوپک در ماه ژوئن سبب شد قیمت نفت زیر ۵۰ دلار بماند اما تنش‌های ژئوپلتیکی در شبه جزیره کره و غرب آسیا مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.
 افزایش عرضه نفت اوپک علی‌رغم تعهد این سازمان به کاهش تولید سبب شد، تا قیمت نفت همچنان کمتر از 50 دلار باقی بماند اما تنش‌های ژئوپلتیکی در شبه جزیره کره و غرب آسیا مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک سنت افزایش 49.62 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 6 سنت کاهش 47.01 دلار معامله شد.

علی‌رغم این کاهش‌ها، قیمت هر دو شاخص نفتی حدود 12 درصد نسبت به کمترین قیمت‌های ثبت شده اخیر برای این دو شاخص بهبود یافته است هرچند که به نظر می‌رسد قیمت نفت در کمتر از 50 دلار در هر بشکه گیر کرده است.

استفان شورک، تحلیلگر بازار با اشاره به افزایش تولید اوپک و تولید بالا در آمریکا، گفت: «تولیدکنندگان بزرگ نفت باید بر موانع بسیاری غلبه کنند.»

بر اساس بررسی‌های اوپک، علی‌رغم تعهد اوپک به کاهش تولید میان ماه ژانویه تا مارس 2018 برای حمایت ازقیمت‌ها، صادرات نفت اوپک برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، اوپک در ماه ژوئن 25.92 میلیون بشکه نفت صادر کرده است که 450 هزار بشکه در روز بیش از ماه می و 1.9 بشکه در روز بیش از مدت مشابه پارسال است.

بانک هلندی آی‌ان‌جی، اعلام کرد: «با توجه به اینکه ذخایر شناور روی آب به بالاترین میزان در 5 سال گذشته رسیده است و تولید اوپک نیز رشد داشته است، فزونی عرضه در بازار همچنان یک موضوع اساسی در بازار نفت به شمار می‌رود.»

علی‌رغم مازاد عرضه، تاجران می‌گویند که قیمت‌ها بیش از این کاهش نیافته چراکه به علت آزمایش موشکی کره شمالی و تنش میان قطر و عربستان و هم پیمانانش ریسک های امنیتی در جهان وجود دارد.

بانک ای‌ان‌زد روز چهارشنبه اعلام کرد: «تشدید ریسک های ژئوپلتیکی می‌تواند سبب رشد قیمت نفت و طلا شود.»
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین