|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۱۶۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
دولت ترامپ می‌خواهد با این سفر بر تعهد پایدار آمریکا به یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان اروپایی خود و اولویت دولت برای تقویت دفاع دسته جمعی در ناتو تاکید کند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از حضور در اجلاس گروه ۲۰ به لهستان می‌رود تا با رهبران ۱۲ کشور اروپای شرقی و مرکزی دیدار کند.

به نقل از دویچه وله، این در حالی است که دولت ورشو به دنبال نقش رهبری در ائتلاف منطقه‌ای است.

در آستانه این سفر ترامپ به لهستان، ابهاماتی درباره رویکرد ترامپ وجود دارد. این برای نخستین بار نیست که یک رئیس‌جمهور آمریکا به ورشو سفر می‌کند. از زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون در سال ۱۹۷۲ تاکنون ۱۰ تن از سران دولت آمریکا به پایتخت لهستان سفر کرده‌اند.

با این حال این سفر با سفرهای روسای جمهور قبلی آمریکا کاملا متفاوت است.

دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری که مشابهش در آمریکا وجود نداشته با ۱۲ رهبر کشورهای اروپای شرقی شامل استونی، بلغارستان و اتریش دیدار خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرد: دولت ترامپ می‌خواهد با این سفر بر تعهد پایدار آمریکا به یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان اروپایی خود و اولویت دولت برای تقویت دفاع دسته جمعی در ناتو تاکید کند.

کاخ سفید همچنین گفت: مساله ارزش‌ها و منافع مشترک و روابط نزدیک با اروپای مرکزی هم مطرح است.

ترامپ همچنین می‌خواهد یک سخنرانی در محل بنای یادبود قیام ورشو در جریان سفرش ایراد کند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به لهستان سفری آسان را در پیش خواهد داشت که با اعتراضات چندانی روبرو نشده و در آن در ارتباط قدرتمند دو کشور تاکید می‌شود.

لهستان می‌خواهد از فرصت این سفر استفاده کند تا هم خود را یک میزبان خوب جلوه دهد و هم خود را به عنوان یک سرزمین آزاد نمایش دهد.

همچنین لهستان به دنبال نشان دادن خود به عنوان یک رهبر منطقه‌ای بوده و اینبار ورشو خود را به عنوان میزبان و مجری ابتکارعمل مشهور به سه دریا که برای نخستین بار از سوی آندژی دودا، رئیس‌جمهور این کشور در سخنرانی در کنفرانسی در براتیسلاوا ارائه شد، نشان می‌دهد.

دودا اعلام کرده این ابتکارعمل یکی از اولویت‌های سیاسی ریاست جمهوری‌اش خواهد بود.

وی گفت: لهستان می‌خواهد یک جامعه منطقه‌ای در کنار جامعه یورو آتلانتیک ایجاد کند و با این ابتکار عمل ما تضمین می‌کنیم اروپای مرکزی ایمن و منسجم و برخوردار از اقتصاد پویا و در حال رشد است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین