|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۶۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
ارتش کره جنوبی اعلام کرد، پیونگ‌یانگ امروز (سه‌شنبه) از غرب این کشور موشکی به سوی دریا شلیک کرده است. ارتش کره جنوبی افزود، این موشک از نوع بالستیک بوده است.
ارتش کره جنوبی و وزارت دفاع ژاپن از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.

 ارتش کره جنوبی اعلام کرد، پیونگ‌یانگ امروز (سه‌شنبه) از غرب این کشور موشکی به سوی دریا شلیک کرده است. ارتش کره جنوبی افزود، این موشک از نوع بالستیک بوده است.

شبکه ان‌اچ‌کی ژاپن نیز گزارش داد، وزارت دفاع این کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر آزمایش موشکی کره شمالی، به این موضوع اشاره کرده که احتمال دارد این موشک در آب‌های منطقۀ ویژه اقتصادی ژاپن سقوط کند. ژاپن به همین دلیل به کشتی‌های حاضر در این منطقه درباره احتمال اصابت موشک کره شمالی هشدار داده است.

این جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی بوده که زمان اندکی پس از گفت‌وگوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، درباره آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ انجام شده است.

کره شمالی در ماه‌های گذشته به برنامه موشکی خود شدت بخشیده است.
 
رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه کره شمالی امروز (سه شنبه) یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرد، در پیامی توئیتری نوشت، اینکه کره جنوبی و ژاپن یکبار دیگر با این قضیه کنار بیایند، سخت است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این پیام نوشت: شاید چین موضعی سخت‌تر علیه کره شمالی اتخاذ کند و به این اقدامات بیهوده یکبار و برای همیشه پایان دهد.

در همین حال، مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز پس از آزمایش این موشک دستور داد تا نشست شورای امنیت ملی تشکیل شود.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن هم امروز از روسای جمهوری چین و روسیه می‌خواهد تا در نشست گروه ۲۰ در آلمان نقش سازنده بیشتری در قبال کره شمالی و برنامه تسلیحاتی این کشور ایفا کنند.

وی به خبرنگاران گفت: رهبران جهان در نشست گروه ۲۰ در هامبورگ گردهم می‌آیند. من خواستار همبستگی جامعه بین‌الملل درباره مساله کره شمالی هستم. من قصد دارم در این نشست از شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری چین و روسیه بخواهم تا نقش سازنده‌تری در قبال حل مساله اتمی و موشکی کره شمالی ایفا کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین