|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
گرفتگی گوش یا کیپ شدن گوش از مشکلاتی است که احتمالا شما نیز تاکنون آن را تجربه نموده اید. گرفتگی گوش در موارد بسیاری پس از سوار شدن آسانسور، سرماخوردگی و استخر تجربه شده است.
 گرفتگی گوش یا کیپ شدن گوش از مشکلاتی است که احتمالا شما نیز تاکنون آن را تجربه نموده اید. گرفتگی گوش در موارد بسیاری پس از سوار شدن آسانسور، سرماخوردگی و استخر تجربه شده است.

گرفتگی گوش یا احساس فشار در گوش و همچنین کاهش شنوایی حس می شود. در این مواقع لازم است بیمار با دارا بودن اطلاعات کافی در خصوص واکنش مناسب به این اختلال در گوش، نسبت به درمان گرفتگی گوش اقدام نمایند. در این مقاله اطلاعات مورد نیاز در خصوص درمان گرفتگی گوش و علل آن خواهیم پرداخت.

گرفتگی گوش چیست؟
در گام ابتدایی لازم است بدانید گرفتگی گوش چیست؟ گرفتگی گوش به احساس ناخوش آیندی گفته می شود که شنوایی را کاهش داده و در انسان احساس سنگینی گوش ایجاد می نماید. در حالت گرفتگی گوش، بیمار دچار اختلال شنوایی شده و ممکن است به جهت نا آگاهی دست به اقداماتی زند که نه تنها موجب بهبود گرفتگی گوش بلکه موجب تحمیل آسیب های جدی به گوش می شود.

علل گرفتگی گوش چیست؟
سرماخوردگی و آنفولانزا از علل گرفتگی گوش است
حساسیت و آلرژی از عوامل ایجاد گرفتگی گوش است
ورود آب به داخل حفره های گوش از عوامل ایجاد گرفتگی گوش است
افزایش ترشح گوش و میزان واکس گوش از علل گرفتگی گوش است
تغییر فشار هوا از علل گرفتگی گوش است
التهاب گوش خارجی و بیماریهای آن از علل گرفتگی گوش است
تجمع مایع پشت پرده گوش از علل گرفتگی گوش است

درمان گرفتگی گوش
بلعیدن یا باز و بسته کردن دهان موجب باز نمودن گرفتگی گوش می شود. این فرایند جهت درمان گرفتگی گوش در حالتی است که علل آن بیماری ها و اختلالات جدی گوش نباشد. با این عمل هوایی که داخل سینوس ها تجمع کرده را خالی می نماید. این روش در مواردی که علل گرفتگی گوش سرماخوردگی و الرژی باشد مفید است.

کشیدن خمیازه از روش هایی است که گرفتگی گوش را درمان می کند.
در صورتی که گرفتگی گوش پس از استحمام صورت گرفته باشد لازم است با استفاده از روش های مناسب و ایمن نسبت به خشک نمودن کانال گوش اقدام شود. استفاده از باد گرم ملایم سشوار بسیار مناسب است.

در صورتی که گرفتگی گوش به دلیل عفونت گوش باشد لازم است در گام اول نسبت به درمان عفونت گوش اقدام گردد و پس از آن شست و شوی گوش صورت گیرد تا درمان گرفتگی گوش و درمان عفونت گوش به خوبی صورت گیرد.

در صورتی که گرفتگی گوش بر اثر ارتفاع صورت گیرد، مکیدن آب نبات و جویدن آدامس بسیار مناسب است.

چه زمانی پس از گرفتگی گوش به پزشک مراجعه کنیم؟
گرفتگی گوش در موارد بسیاری بیش از دو الی سه روز طول نخواهد کشید. اما در صورتی که گرفتگی گوش بیش از چند روز طول بکشد لازم است با مراجعه به پزشک و معاینه دقیق علت گرفتگی گوش و درمان آن شروع شود. گرفتگی گوش در صورتی که بیش از چند روز طول کشد و این کیپ شدن گوش به همراه سرگیجه و گوش درد باشد لازم است بیمار فورا به پزشک مراجعه نموده و نسبت به درمان اقدام نمایند.

درصورتیکه این مقاله اطلاعات مفیدی به شما ارائه نموده، خواهشمندیم با فشردن دکمه ی لایک در بالای مقاله (روبروی تیتر مقاله) ما را از علایق خود مطلع نمائید تا مطالب مفیدتری به شما ارائه نماییم.برای مشاهده مطالب مرتبط با این مقاله به آرشیو مقالات دکتر مجید نصیری مراجعه فرمایید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین