|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۶۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
جولیانی که یکی از مخالفان سرسخت ایران است از گزینه‌های دیگر وزارت امور خارجه آمریکا بعد از ریاست جمهوری ترامپ بوده و به دلیل نزدیکی زیاد او به رئیس جمهوری آمریکا است که حضورش در نشست منافقین در پاریس را به نمایندگی از ترامپ تعبیر کرده‌اند.
بی دلیل نیست که می‌گویند، هیچ نسبتی با گذشته ابتدایی‌شان ندارند و تمامی خصلت‌هایی را که می‌شد قابل دفاع دانست، به باد سپرده‌اند. نشست اخیر گروهک مجاهدین خلق (منافقین) در حالی روز جمعه در پاریس برگزار شد که گروهی از جنگ‌طلبان مهمان خارجی آن‌ها بودند.

روز شنبه گروهک منافقین که تا همین چند سال پیش در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار داشت، بار دیگر در اجتماعی که کاملا مورد مخالفت تهران قرار گرفته است، همفکران خود را جمع کرد.

بخش اعظمی از مهمانان خارجی این گروه از مشهورترین چهره های امنیتی و نظامی آمریکا بودند که علاوه بر نزدیکی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری تندروی آمریکا، به حلقه‌های جنگ‌طلب این کشور نزدیکی قابل توجهی دارند.

این در حالی است که روزگاری مجاهدین خلق به دلیل برخورداری از یک ایدئولوژی اسلامی- چپ گرا با نظام آمریکا مخالف و حتی در دوران رژیم پهلوی، شماری از مستشاران نظامی این کشور در تهران را ترور کرده بودند. اما اینک کاملا به حلقه‌های جنگ‌طلب این کشور درغلتیده‌اند. مهمانانی که از سوی آن‌ها به نشست پاریس دعوت شده بودند، به خوبی این ماجرا را روایت می‌کند.

نمایندگان ترامپ در کنار منافقین

روزنامه واشنگتن تایمز نوشته که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که این روزها از هیچ فرصتی برای رودررویی با ایران دریغ نمی‌کند،‌ فرصت نشست منافقین را غنیمت شمرد و «نمایندگان خود را برای ابراز مخالفت به تندترین روش موجود و تهدید ایران به نحوی غیر رسمی» به همراهی منافقین فرستاد.

نیوت گینگریچ، سخنگوی اسبق مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از نامزدهای سابق معاونت دونالد ترامپ، جان بولتون، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد و رودی جولیانی، شهردار اسبق نیویورک و ژنرال جک کین،‌ معاون پیشین ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا از سرشناس ترین مهمان‌های آمریکایی این نشست بودند.

گزینه‌های وزارت امور خارجه آمریکا در جمع منافقین

جان بولتون، وکیل و دیپلمات آمریکایی است که در دولت‌های مختلف جمهوری‌خواه فعالیت کرده است. بولتون در سال‌های 2005 و 2006 از سوی جرج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد مشغول به کار بود. او برای چندمین بار است که در نشست منافقین حاضر می‌شود.

بولتون که با اندیشگاه‌های متعدد محافظه‌کاری چون بنیاد یهودی امور امنیت ملی و انجمن ملی سلاح، همکاری دارد، همواره در اظهارات خود نشان داده است که یکی از جامیان جنگ در دنیا است. او در همین راستا همیشه یکی از مخالفان سرسخت ایران بوده و حتی از بمباران کشور هم سخن گفته است. بولتون پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ یکی از نامزد های پست وزارت امور خارجه بود.

رودالف ویلیام لوئیز یا همان رودی جولیانی وکیل دعاوی و سیاست‌مدار صاحب‌نام آمریکایی از ایالت نیویورک و مشاور غیررسمی دونالد ترامپ از دیگر مهمانان گروهک ضد ایرانی بود. او که بیش ازهر چیز با موضع‌گیری‌ها و رفتارهای تند و خشن شناخته می‌شود، در زمان حملات 11 سپتامبر، شهردار وقت نیویورک بود.

جولیانی که یکی از مخالفان سرسخت ایران است از گزینه‌های دیگر وزارت امور خارجه آمریکا بعد از ریاست جمهوری ترامپ بوده و به دلیل نزدیکی زیاد او به رئیس جمهوری آمریکا است که حضورش در نشست منافقین در پاریس را به نمایندگی از ترامپ تعبیر کرده‌اند.

او نیز در سخنرانی خود این نقش را به خوبی حفظ کرده و حتی به منافقین قول داده است که با قدرت گرفتن دونالد ترامپ سیاست آمریکا تغییر کرده و نگاه متفاوتی به مسایل جهان در واشنگتن حاکم باشد و گفته است که باور دارد تحت رهبری رئیس‌جمهوری ترامپ، وضعیت ایران تغییر خواهد کرد.

همان نیوت گینگریچ یکی دیگر از حاضران در نشست پاریس منافقین بود. جمهوری‌خواه دیگر آمریکایی که در سال‌های 1995 تا 1999 رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا بوده است.

نکته جالب توجه این است که گینگریچ نیز یکی از گزینه‌های اصلی پست وزیر امور خارجه ترامپ بوده است که به گفته رسانه‌ها این سمت را رد کرده است.

او در دوران انتخابات ریاست جمهوری 2016، از حامیان اصلی ترامپ بوده و البته مانند دیگر گزینه‌های وزارت امور خارجه این دولت آمریکا به شدت مخالف ایران است. گینگریچ از کسانی است که از ترور دانشمندان ایرانی جمایت کرده و می‌گفت که باید این کار ادامه دار باشد. او در نشست منافقین جکومت ایران را یک دیکتاتوری خطاب کرد و مدعی شد که جکومت ایران را به عنوان تهدیدی برای تمدن حذف خواهد کرد.

دیگر مهمان نشست ضد ایرانی ژنرال جک کین، رئیس مؤسسه مطالعات جنگ و از دوستان نزدیک ژنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا بود. او به عنوان معاون پیشین ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا در این نشست منافقین حاضر شد.

جک کین از جنگ‌طلبانی است که مدافع افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان است. او نیز از سرسخت‌ترین مخالفان ایران و مخالف قطعی توافق هسته‌ای تهران با 6 قدرت جهانی است. او مدعی است که ایران تهدیدی برای خاومیانه محسوب می‌شود و معتقد است که آمریکا باید در این راستا اقدامی اساسی برای مقابله با ایران انجام دهد.

اما در کنار حضور فعال آمریکایی‌ها، این سعودی‌ها بودند که مثل همیشه فرصت را از دست ندادند.

ترکی فیصل ، شاهزاد سعودی و وزیر امور خارجه اسبق عربستان سعودی که از حامیان سرسخت منافقین است و به نظر می‌رسد در سال های اخیر تلاش خود را کرده است که هیچ نشستی با حضور منافقان را از دست ندهد، این بار نیز مهمان نشست پاریس بود.

این شاهزاده سعودی که در ایران تنها به دلیل گستاخی‌هایش علیه کشورمان شهره است این بار هم ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم خواند!

به این ترتیب پاریس یک بار دیگر با بها دادن به یک گروهک تروریستی، میزبان جنگ‌طلبان جهان بود. آنها به بهانه دموکراسی و حقوق بشر دور هم جمع شدند تا کشوری را تهدید به نابودی و جنگ کنند که نه تنها خود قربانی تروریسم است که در حال حاضر در منطقه به عنوان یکی از مبارزان سرسخت تروریسم شناخته می‌شود و با برگزاری انتخاباتی که میلیون‌ها نفر در آن مشارکت داشتند، نمایشی از ثبات و مردم سالاری را به نمایش گذاشت.

. دور هم جمع شدند تا با گروهکی که مسئول مرگ بسیاری از مردم ایران است و حالا برای مرگ گروه دیگری با حضور نمایندگان کشورهای دنیا نقشه می‌کشد، همدردی کنند. گروهکی که روزگاری با شعار مقابله با دست نشاندگی رژیم پهلوی به آمریکا مبارزات خود را آغاز کرد و حالا دست دوستی را به سمت آمریکا و سعودی‌ها دراز کرده است که برای مرگ کشوری که ادعا می‌کند خواهان صلح در آن است آماده جنگ شود.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین