کد خبر: ۱۶۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
شورایعالی امنیت ملی، قوه‌قضائیه، بانک مرکزی، کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر نهادهای ذی‌ربط تمام تلاش خود را دارند تا به مسائل و مشکلات سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری رسیدگی شود.
اموال سهامداران کاسپین برای پرداخت مطالبات مردم شناسایی شد؛ این خبری است که رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد و توضیح داد: اموال و دارایی‌های سهامداران موسسات وابسته به کاسپین برای پرداخت سپرده‌ها و مطالبات مردم شناسایی شده است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

زارع در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص جزییات جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس بانک مرکزی و معاونان وی برگزار شد که این چهارمین جلسه در خصوص رسیدگی به مسائل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری بود و در این جلسه تکلیف بانک مرکزی در صیانت از حقوق سپرده‌گذاران بررسی شد.

او ادامه داد: رئیس بانک مرکزی در این جلسه گزارشی درخصوص رسیدگی به مسائل موسسه مالی اعتباری کاسپین و فرشتگان ارایه کرد و عنوان شد که ٩٣‌درصد از سپرده‌گذاران این موسسات دارای سپرده به میزان کمتر از ٥٠‌میلیون تومان بوده‌اند که اقدامات لازم برای تسویه‌حساب با سپرده‌گذارانی که کمتر از ٥٠‌میلیون تومان سپرده داشته‌اند، شروع شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ٩٠‌درصد اصل سپرده‌گذاري به صورت علی‌الحساب تا سقف ٥٠‌میلیون تومان که شامل ٩٣‌درصد سپرده‌گذاران می‌شود، در حال پرداخت است.

زارع افزود: در جلسه امروز مقرر شد برای اعمال ماده ٢٣٦ آیین‌نامه داخلی مجلس گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی درخصوص موسسات مالی و اعتباری جهت ضرورت بررسی‌های بیشتر و جمع‌بندی رأی‌گیری به جلسه آینده موکول شود تا در صورتی که این گزارش در کمیسیون رأی بیاورد به صحن علنی ارجاع داده و در صورت موافقت نمایندگان در صحن علنی پرونده به قوه قضائیه ارسال شود.

وی ادامه داد: شورایعالی امنیت ملی، قوه‌قضائیه، بانک مرکزی، کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر نهادهای ذی‌ربط تمام تلاش خود را دارند تا به مسائل و مشکلات سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری رسیدگی شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم تحت‌تأثیر نرخ‌های سود بالای موسسات مالی و اعتباری قرار نگیرند و سپرده‌گذاری را در بانک‌ها انجام دهند به دلیل این‌که بانک‌ها از سپرده قانونی و احتیاطی نزد بانک مرکزی برخوردارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین