|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۶۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
در حالیکه یکسال از شهادت محیط‌بانان و ادعای سازمان محیط زیست مبنی بر ارسال لایحه محیط‌بانان به مجلس می‌گذرد، معاون توسعه مدیریت سازمان محیط زیست اعلام کرد که معصومه ابتکار خواستار تسریع رسیدگی لایحه محیط‌بانان از لاریجانی شده است.
 در حالیکه یکسال از شهادت محیط‌بانان و ادعای سازمان محیط زیست مبنی بر ارسال لایحه محیط‌بانان به مجلس می‌گذرد، معاون توسعه مدیریت سازمان محیط زیست اعلام کرد که معصومه ابتکار خواستار تسریع رسیدگی لایحه محیط‌بانان از لاریجانی شده است.

سید محمد مجابی - معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از درخواست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از رئیس مجلس شورای اسلامی برای تسریع در مراحل رسیدگی به لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان خبر داد.

وی با اشاره به نقش کلیدی و مهم محیط بانان در حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: محیط بانان با آموزشهای جدی در حوزه مسائل پژوهشی، ترویج و آموزش و حفاظت، از طبیعت پاسداری و حفاظت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به واسطه همین نقش مهم و ارزنده و برای برخوردار شدن محیط بانان از کلیه حمایتهای قانونی، رئیس جمهوری در اردیبهشت ماه سال‌جاری، لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

مجابی با اعلام این موضوع که لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان در حال حاضر در معاونت قوانین مجلس در حال بررسی است، از درخواست معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از علی لاریجانی رئیس مجلس برای تسریع در مراحل رسیدگی این لایحه خبر داد.

وی ضمن یادآوری همکاریهای خوب رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمان حفاظت محیط زیست در تقنین قوانین، خاطرنشان کرد: تصویب لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان گامی مهم در حمایت از این قشر خدوم و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور خواهد بود.

گفتنی است، سید محمد مجابی ـ معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست نیز در نخستین روزهای خرداد ماه در مورد اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای بررسی سریع‌تر لایحه حمایت از محیط‌بانان، گفته بود: با رایزنی‌هایی که با کمیسیون کشاورزی داشتیم، امیدواریم مجلس با سرعت به این لایحه ورود پیدا کند.

اما چند روز پس از انتشار اخبار مربوط درباره لایحه حمایت از محیط‌بانان و برخی اظهارنظرهای انجام گرفته، بعضی از نمایندگان مردم نسبت به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها واکنش نشان دادند.

علی وقف چی - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خرداد ماه امسال با بیان اینکه ادعای مسئولان محیط زیست در مورد ارائه لایحه حمایت از محیط‌بانان به مجلس واقعیت ندارد بر لزوم ارائه هر چه سریع تر این لایحه به مجلس تاکید کرد.

وی در واکنش به اظهارات پیاپی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در مورد ارائه لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس، گفته بود: این لایحه به هیچ عنوان به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه نشده و ادعای مسئولان محیط زیست مورد تایید نبوده و واقعیت ندارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اگر لایحه حمایت از محیط‌بانان به مجلس ارائه می‌شد به طور قطع در اولین فرصت نسبت به بررسی و تصویب آن اقدام می‌کردیم، تصریح کرده بود: در صورت ارائه این لایحه از سوی دولت رسیدگی آن را در اولویت قرار داده و نهایت اهتمام خود را برای تصویب به کار می‌بریم.

وقف چی توضیح داده بود:‌ لایحه حمایت از محیط بانان باید به صورت همه جانبه از محیط‌بانان دفاع کند؛ بهتر است روند پیگیری پرونده های محیط بانان سرعت بیشتری به خود گیرد و دستگاه قضا بدون نوبت به آنها رسیدگی کند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین