|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۶۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
«سپ بلاتر» رئیس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای تماشای رقابت های جام جهانی 2018 به این کشور سفر می کند.
 «سپ بلاتر» رئیس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای تماشای رقابت های جام جهانی 2018 به این کشور سفر می کند.

به گزارش رویترز، بلاتر از طرف کمیته اخلاقی فیفا به مدت شش سال از تمام فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم شده است. رسوایی مالی در نهاد حاکم بر فوتبال جهان به محرومیت بلاتر منجر شد.
بلاتر امروز (یکشنبه) در گفت وگو با روزنامه سوئیسی سونتاگ بیلک،‌ در پاسخ به سوالی در مورد سفر به روسیه برای جام جهانی 2018 گفت: قطعا به روسیه می روم. رییس جمهوری روسیه مرا دعوت کرده است.

بلاتر 81 ساله اوایل سال جاری میلادی گفته بود که در تحقیقات مرتبط با فساد که در آمریکا در جریان است، مظنون نیست. اما در سوئیس تحت دادرسی کیفری است، هرچند هنوز کیفرخواست رسمی علیه او صادر نشده است.

در سال 2015 در آمریکا علیه چندین مقام ارشد فوتبال از جمله برخی مقامات فیفا به اتهام فساد مالی کیفرخواست صادر شد. بلاتر جزو این افراد نبود. او بعدا گفت که وکلایش به وی توصیه کرده اند از سفر به خارج از سوئیس خودداری کند.

بلاتر و میشل پلاتینی رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در سال 2015 از تمام فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم شدند. علت این محرومت پرداخت مبلغ دو میلیون دلار از حساب های فیفا و با تایید بلاتر به پلاتینی درسال 2011 بابت کاری است که یک دهه قبل از آن انجام شده بود.

بلاتر گفت که مطمئن است روسیه با وجود اتهام دوپینگ علیه این کشور در جام جهانی 2018 بازی خواهد کرد.

فیفا در حال بررسی ادعای حضور بازیکنان فوتبال در میان آن دسته ورزشکاران روسیه است که در برنامه دوپینگ دولتی دست داشته یا از این برنامه منتفع شده اند.

بلاتر گفت: روسیه بازی خواهد کرد. در جام جهانی 2014 نیز آزمایش های گسترده دوپینگ بر روی روس ها انجام شد. وی گفت: من باور ندارم که آنها دوپینگ کرده باشند، اما باید منتظر بمانیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین