|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۱۶۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
گشت تعزیرات حکومتی در بازرسی یکی از هایپرهای غرب تهران، پرونده ای به مبلغ 2 میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال جریمه به دلیل گرانفروشی برنج تشکیل داد که میزان جریمه این فروشگاه در چارچوب قانون تا دو برابر افزایش می یابد.
 گشت تعزیرات حکومتی به صورت سرزده از یکی از فروشگاه های زنجیره ای غرب تهران بازدید کرد که در این بازرسی، تخلف های متعدد صنفی و بهداشتی در بخش های مختلف این فروشگاه محرز شد.
 
براساس بررسی های کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت که در این گشت مشترک حضور داشتند، تخلف گرانفروشی برنج کاملا مشخص بود به طوری که برنجی که نهایت باید مبلغ ١٤ هزار و ٥٠٠ تومان به فروش برسد به قیمت ١٨ هزار و ٥٠٠ تومان عرضه می شد.
 
همچنین در غرفه ماهی این فروشگاه، همه ماهی ها به طور متوسط ١٠ هزار تومان گران تر بود به عنوان نمونه، ماهی کپور که در بازار قیمت آن هر کیلو 10 هزار تومان است، 18 هزار و 500 تومان برچسب خورده بود، ماهی سفید پرورشی، 22 هزار و 500 تومان بود که در بازار قیمت آن 12 هزار تومان است همچنین شیرماهی 48 هزار تومان قیمت خورده بود که در بازار 38 هزار تومان قیمت دارد.

هایپرها مجوز فروش میوه خرد شده ندارند
 
در بازرسی این فروشگاه زنجیره ای، هندوانه، طالبی، خربزه، آناناس به صورت خرد شده در ظروفی که روی آن سلفون کشیده شده بود، به فروش می رسید و همچنین هندوانه دو نیم شده هم در قسمت میوه و تره بار ، روی هندوانه ها برای فروش قرار داده شده بود این در حالی اسست که اجازه چنین کاری را ندارند و از نظر قانون، این کار تخلف است.
 
کارشناس بهداشت در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: فروش میوه خرد شده تخلف بهداشتی محسوب می شود و این در حالی است که هایپرها مجوز فروش میوه خرد شده ندارند.
 
وی همچنین به بخش عرضه سبزی خردشده ایراد گرفت و اظهار کرد: فروشگاه های بزرگ در صورتی می توانند سبزی خردشده عرضه کنند که سرویس بهداشتی، اتاقک ظرفشویی و شرایط شست و شو داشته باشند اما در این فروشگاه این شرایط فراهم نیست و عرضه سبزی پاک نشده در کنار دستگاه سبزی خردکنی از نظر بهداشتی ایراد دارد و باید جمع شود.
 
در بخش عرضه خشکبار فله نیز تخلف بهداشتی وجود داشت و آجیل های فرآوری شده فله، عرضه می شد که از نظر کارشناس بهداشت، باید همه خشکبار فله ، در می داشت که اینگونه نبود و در معرض آلودگی قرار داشتند.
 
بهمن حسن بیگی، رئیس گشت و قاضی تعزیرات، درباره تخلفات بهداشتی و صنفی این فروشگاه زنجیره ای به خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به بررسی های کارشناسان و بازرسان، دو پرونده برای این فروشگاه در بخش ماهی و برنج تشکیل شد که به دلیل تخلف گرانفروشی برنج و عدم ارائه فاکتور، پرونده ای به مبلغ دو میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال جریمه تشکیل شد همچنین برای بخش ماهی نیز پرونده ای به ارزش 68 میلیون ریال تشکیل شد.
 
در این بازدید، میوه های بسته بندی خرد شده توسط کارشناس بهداشت و مامور اجرای احکام تعزیرات، معدوم شد و قیمت های بالا و غیر واقعی محصولات به قیمت عادی بر گردانده شد.
به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند از طریق سامانه ١٣٧ سازمان تعزیرات حکومتی و یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین