|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۶۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
مطهری در بخشی دیگری از سخنان خود درخصوص مصوبه اخیر سنا گفت: مصوبه اخیر سنا امریکا علیه ایران و روسیه اگرچه هنوز به تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهور این کشور نرسیده ولی مجلس شورای اسلامی پاسخ درخور را آماده کرده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:مصوبه سنای آمریکا علیه ایران و روسیه گرچه هنوز به تصویب مجلس نمایندگان وامضای رئیس‌جمهور این کشور نرسیده، ولی مجلس شورای اسلامی پاسخی درخور را آماده کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، علی مطهری نائب رئیس مجلس که ریاست جلسه را در غیاب لاریجانی بر عهده داشت، در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه(۱۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: به تعبیر شهید مطهری با ۳۰ روز طرح اجباری ممکن نیست ملکه تقوا در انسان جاری شود.

وی ادامه داد: از صداوسیما انتظار می رود در اعیاد شاد اسلامی برنامه های شاد تدارک ببیند و برنامه های شاد آن منحصر به ایام نوروز نباشد.

مطهری با اشاره به راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: راهپیمایی شکوهمند روز قدس در کشورمان و نقاط دیگر جهان حاکی از نماد آزادی آرمان فلسطین است و نشان می دهد اتحاد آل سعود با صهیونست ها و تلاش برای قرار دادن ایران به جای اسرائیل در مقابل اعراب ره به جایی نخواهد برد.

نائب رئیس مجلس گفت: حادثه توهین به رئیس جمهور در روز قدس شیرینی حماسه مردم را در این روز را کمی تلخ کرد و ناخوداگاه به نفع صهیونیست ها رفتار شد از قوه قضاییه می خواهیم به اقدام خود در رسیدگی به پرونده متهمان این حادثه تا وصول به نتیجه نهایی و اعلام آن به مردم قاطعانه ادامه دهد.

مطهری همچنین ضمن تسلیت سالگرد شهادت آیت الله صدوقی به دست منافقین اظهار کرد: در عظمت این مرد همین بس که چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی از شهید مطهری پرسیدم اگر برای امام اتفاقی بیفتد چه کسی برای رهبری مناسب است ایشان گفت آقای صدوقی.

وی ادامه داد: عجیب است که عوامل امریکا و سعودی در همایش منافقین در پاریس شرکت می کنند با این هدف که روزی این گروه حکومت را در ایران به دست گیرند. باید به این ها گفت بد جایی سرمایه گذاری کرده اید؛ این سرمایه گذاری جز ضرر برای شما چیزی ندارد چون نفرتی از این ها در دل مردم است که از بین نمی رود.

نائب رئیس مجلس همچنین آزادی موصل که با هدایت مرجعیت تدبیر دولت عراق و کمک مستشاری ایران صورت گرفت تبریک گفت و اظهار کرد: آزادی موصل نوید انقراض داعش را می دهد؛امیدوارم دولت عراق به رفتار درست خود با اهل سنت و جوانان این کشور ادامه دهد و اشتباهات دولت گذشته را تکرار نکند تا زمینه ایجاد گروهایی مانند داعش فراهم نشود. البته مسئله داعش مسئله ای است که باید علمای دین و جامعه شناسان و روانشناسان، آن را موضوع تحقیق خود قرار دهند.

مطهری در بخشی دیگری  از سخنان خود درخصوص مصوبه اخیر سنا گفت: مصوبه اخیر سنا امریکا علیه ایران و روسیه اگرچه هنوز به تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهور این کشور نرسیده ولی مجلس شورای اسلامی پاسخ درخور را آماده کرده است.

وی تاکید کرد: گزارش دبیر کل سازمان ملل در مورد اجرای کامل تعهدات ایران در برجام و تقدیر بسیاری از اعضای شورای امنیت از این بابت و همراهی نکردن اکثریت اعضای این شورا با امریکا در ارتباط دادن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با برجام یک موفقیت برای ایران است.

مطهری عنوان کرد: آن ها خوب می دانند وزارت خارجه به مجرد صدور قطعنامه ۲۲۳۱ که درصدد محدود کردن قدرت موشکی ایران است، طی بیانه ای اعلام کرد که این قطعنامه ربطی به برجام ندارد و ایران متعهد به آن نخواهد بود و ۵+۱ که سند رسمی آن در سازمان ملل به امضا رسید به تلقی قبول کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اروپا نیز زیاده خواهی های امریکا علیه یران را برنتابیده چنان که از مواضع فرانسه، آلمان و ایتالیا در سفر آقای ظریف به این کشورها هویداست این هنر جمهوری اسلامی بوده که میان اروپا و امریکا درباره خود فاصله انداخته و اتحاد قبلی آن ها را برهم زده است.

نائب رئیس مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: فرصت طلبی قدرت های بزرگ خصوصا امریکا و رئیس جمهور تاجر مسلک آن که به دنبال یک جنگ دیگر در این منطقه هستند تا مشکلات اقتصادی خود را از طریق بالا رفتن قیمت نفت و فروش اسلحه حل کنند ایجاب می کند که ما اولا بیدار بوده و در این دام گرفتار نشویم. ثانیا وحدت داخلی را تحت هدایت مقام معظم رهبری حفظ کنیم که از نظر قرآن یکی از عوامل انقراض امت ها تجسس و تفرقه است و ثالثا با ایران هراسی در منطقه مبارزه کنیم و اجازه ندهیم امریکا و اسرائیل ایران را بجای اسرائیل دشمن عرب ها معرفی کنند.

مطهری همچنین در ادامه، درگذشت پدر نماینده محترم ملایر را تسلیت گفت.

وی در ادامه گفت: با خبر شدیم مجاهد نستوه، خدمتگزار صدیق سیدرضا نیری به رحمت خدا رفتند، این ضایعه را به خانواده ایشان و رهبر انقلاب تسلیت عرض می کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین