|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
پایگاه اینترنتی دیلی استار در گزارشی به برآورد‌های انجام‌شده درباره ارزش منابع معدنی در کره شمالی پرداخت.
 پایگاه اینترنتی دیلی استار در گزارشی به برآورد‌های انجام‌شده درباره ارزش منابع معدنی در کره شمالی پرداخت.

بیش از ۲۰۰ نوع ماده معدنی شامل آهن، طلا، روی، مس و ... در بخش‌های کوهستانی کره شمالی یافت می‌شود. فلزات کمیاب که برای ساخت گوشی‌های هوشمند و دیگر تکنولوژی‌های پیشرفته مورد نیاز است، از عمق کوهستان‌های کره شمالی استخراج می‌شود.

طبق برآورد‌های سایت اقتصادی «کوارتز» ارزش منابع معدنی کره شمالی به بیش از ۸ هزار میلیارد دلار می‌رسد که سالانه بیش از ۱۲.۴ میلیارد دلار آن به بهره برداری می‌رسد. کره شمالی همچنین از بزرگترین دارندگان ذخایز نفتی و زیرزمینی نیز است. پتانسیل نفتی این کشور حدود ۲۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

«لوید ویسی» از مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی معتقد است کره شمالی به میزان بسیار محدودی از منابع خود استفاده می‌کند. فقط ۷۰۰ معدن در سراسر کره شمالی فعال هستند و بخش زیادی از منابع این کشور به بهره برداری نرسیده است. به عبارت دیگر، مجموع تاسیسات معدنی کره شمالی کمتر از ۳۰ درصد مجموع ظرفیت آن است و تنها ۱۴ درصد از اقتصاد این کشور را در بر می‌گیرد.

لوید، کمبود تجهیزات حفاری و استخراج از معادن را عامل اصلی بهره برداری اندک از منابع معدنی کره شمالی معرفی می‌کند. از سوی دیگر، استخراج از معادن در کره شمالی صرفا در انحصار دولت بوده و بهره برداری از آن توسط شرکت‌های خصوصی غیرقانونی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین