|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۶۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
یک استاد ایرانی دانشگاه مالایا مالزی با اختراع دستگاهی به نام 'حلقه جادویی'، امکان تشخیص 56 رنگ را برای افراد دچار مشکل بینایی و کور رنگی مهیا کرد.
 یک استاد ایرانی دانشگاه مالایا مالزی با اختراع دستگاهی به نام 'حلقه جادویی'، امکان تشخیص 56 رنگ را برای افراد دچار مشکل بینایی و کور رنگی مهیا کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه 'هاریان مترو' روز شنبه اعلام کرد 'محمود مقومی' استاد دانشگاه مالایا، گفت که مشکل کور رنگی افراد در امور روزمره زندگی از قبیل رانندگی و لباس پوشیدن، انگیزه وی برای اختراع چنین دستگاهی بوده است.

به گفته این استاد دانشگاه و مخترع ایرانی، اکنون افراد کوررنگ تنها با گذاشتن این حلقه جادویی به روی اشیاء مختلف می توانند رنگ آنها را تشخیص دهند.

وی افزود: پس از گذاشتن این دستگاه بر روی جسم، حس گری که در آن وجود دارد قادر به تشخیص رنگ است و سپس با فشار دکمه ای امکان بیان شفاهی نوع رنگ نیز فراهم می شود.

این استاد ایرانی دانشگاه مالزی افزود که ساخت این دستگاه از سال 2013 آغاز شده و اکنون امکان تشخیص 56 رنگ متفاوت از طریق آن وجود دارد.

'محمود مقومی' در ادامه خاطرنشان کرد که رنگ ها نقش مهمی در نگاه انسان ایفا می کنند. زیبایی طبیعت با دیدن رنگ های متفاوت بسیار معنادارتر هستند و جهان زیباتر به نظر می رسد.

این استاد ایرانی همچنین گفت آمار سازمان بهداشت جهانی که نشان می دهد بیش از 39 میلیون نفر در جهان کور رنگ هستند، انگیزی های برای ساخت این وسیله شده است.

دکتر مقومی پیش از تکمیل این دستگاه مدال نقره هفدهمین همایش و نمایشگاه نوآوری موسسات آموزش عالی مالزی را کسب کرده بود. این مدال برای ارایه اختراع این دستگاه که به افراد کوررنگ در تشخیص رنگها کمک می کند، داده شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین