|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۳
کد خبر: ۱۶۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
سید رضا نیری سرپرست اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره) درگذشت.
 سید رضا نیری سرپرست اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره) درگذشت.

به گزارش روابط عمومی خیرین سلامت کشور، سیدرضا نیری ازمبارزان نهضت انقلاب و اعضای با سابقه حزب موتلفه اسلامی و از چهره های خوشنام و از پیشکسوتان امور خیریه و عام المنفعه در کشور بود.

حمایت مادی از اعتصابیون صنعت نفت و سایر اعتصابیون به همراهی جمعی از مبارزین و خیرین و مشارکت فعال در ترویج، تکثیر و و پخش پیام ها و اعلامیه های امام راحل در دوران مبارزه نهضت انقلاب بر عهده داشت.

وی دربرپایی نماز باشکوه عید سعید فطر در قیطریه به امامت آیت الله شهید دکترمفتح نقش اساسی داشته که دراین رابطه درمعرض خطر دستگیری توسط ساواک نیز قرار گرفت، لیکن پس ازعدم موفقیت دردستگیری وی دختر بزرگوار ایشان که در آن موقع 16 ساله بود برای مدتی بازداشت شد.

شرکت فعال در وقایع 17 شهریور سال 1357 به اتفاق تمامی اعضای خانواده که بعدها به جمعه سیاه مشهور گردید.

همچنین با تشریف فرمایی حضرت امام خمینی (ره) در12 بهمن سال 1357این مرحوم که عضو کمیته استقبال از امام راحل بود، مسئولیت پشتیبانی و پذیرایی از میهمانان امام و مستقبلین را به عهده گرفت، سپس چندی بعد با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 مسئولیت پذیرایی از سران رژیم ستم شاهنشاهی که دستگیر شده و در مدرسه رفاه برای محاکمه نگهداری می شدند، همچنین پشتیبانی از برخی از مراکز دولتی نظیر کمیته ها و بیمارستان ها به عده ایشان نهاده شد.

سیدرضا نیری با بهره جستن از کمک ها و هدایای مردمی و سایر منابع، این مسئولیت را با حسن تدبیر و برنامه ریزی دقیق به نحو مطلوب به انجام رسانید، وی سپس مسئولیت جمع آوری هدایای مردمی و مصرف آن در امورضروری مرتبط با شرایط اوایل انقلاب را بعهده گرفت و پس از صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی برتاسیس کمیته امداد در 14 اسفند سال 1357همکاری اساسی و جدی خود را با این نهاد آغازکرد.

این یار دیرین انقلاب مدتی بعد ازسوی حضرت امام (ره) عضو شورای مرکزی کمیته امداد شد، همچنین به لحاظ سوابق درخشان و حسن تدبیر ایشان، مسئولیت اجرایی و سرپرستی کمیته امداد به وی محول گردید که مدت 27 سال عهده دار این سمت خطیر و تعیین کننده بوده است.
نیری از موسسین و اعضای هیات امناء بنیاد خیریه مادر مهربان بود.

ازمسوولیت های دیگر مرحوم سیدرضا نیری می توان به مشاور وزیر بهداشت، دبیرکل مجمع خیرین سلامت، سرپرست اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس هیات مدیره موسسه خیریه عترت فاطمی اشاره کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین