کد خبر: ۱۶۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای توان موشکی کشور تنها راه بازدارندگی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات خارجی است.
 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای توان موشکی کشور تنها راه بازدارندگی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات خارجی است.

علاءالدین بروجردی روز شنبه در پایان سفر سه روزه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خراسان رضوی، طی نشست خبری در نیشابور افزود: آزمایش های موشکی ایران ارتباطی به قطعنامه 2231 شورای امنیت ندارد و وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز در این خصوص بیانیه ای منتشر کرده است؛ همچنین در طرحی جدید در مجلس برای ارتقای توان موشکی ایران پیشنهاد بودجه کلان داده شد.

وی به تحمیل هشت سال جنگ به ایران اشاره و بیان کرد: پذیرفته ایم که هیچ سلاح میکروبی، شیمیایی و هسته ای برای دفاع از کشور نداشته باشیم اما هم اکنون آمریکا و بسیاری از کشورهای منطقه سلاحهای کشتار جمعی در اختیار دارند و رژیم صهیونیستی 200 کلاهک هسته ای دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی استفاده از همه این سلاحها توسط ایران کنارگذاشته شد تنها راه بازدارندگی برای دفاع افزایش توان موشکی بوده و هست.

وی گفت: بدون محدودیت، افزایش توان موشکی را ادامه می دهیم زیرا این امر سیاست راهبردی نظام است و هیچ فشاری را نمی پذیریم. آزمایشها و ارتقا توان موشکی ایران به هیچوجه به معنای تهدید نیست زیرا موشک سلاحی بازدارنده است و با هیچ کشوری سر جنگ نداریم.

* اهانت به رئیس جمهوری حرکتی ضدانقلابی است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهانت به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز قدس نیز گفت: این اقدام امری خطا و ضدانقلابی است.

وی افزود: این اقدام حرکتی بود که شبکه های ضدانقلاب و تلویزیون آمریکا و بی.بی.سی روی آن مانور دادند و این در حالی است که تمام توان در روز قدس باید متوجه دشمن باشد.

بروجردی ادامه داد: طبق سیاستگذاری هوشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب(ره) روز قدس روز مستضعفان جهان و استفاده از تمام ظرفیتهای جهان اسلام در این خصوص است لذا نباید به حاشیه کشیده می شد.

وی در ادامه به حضور مستشاری در خارج از مرزها اشاره و بیان کرد: با این حضور قدرتمندانه بارها از اجرای توطئه های طراحی شده علیه کشور و امنیت ملی ایران توسط آمریکا و همپیمانانش جلوگیری شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اجرای این سیاست راهبردی موفق نبود دچار معضلات جدی در سالهای گذشته می شدیم. برای جلوگیری از نفوذ دشمنان باید انسجام و اتحاد ملی را در داخل حفظ کرد که مدیریت کلان کشور با محوریت رهبری در همین راستا در حرکت است و به رغم وجود اقوام مختلف در ایران مشکلات سایر کشورها را نداریم.

وی همچنین اظهارکرد: در حادثه مجلس، سپاه پاسداران سیلی محکمی به تروریستها زد. در مجلس طرح جدیدی برای جلوگیری از سوءاستفاده های دشمنان در دست بررسی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین