|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
وکیل دولت آمریکا گفته است این حکم به ایالات متحده اجازه خواهد داد ساختمان ۳۶ طبقه خیابان پنجم نیویورک را تصاحب کند.
 وکیل دولت آمریکا گفته است این حکم به ایالات متحده اجازه خواهد داد ساختمان ۳۶ طبقه خیابان پنجم نیویورک را تصاحب کند.

 به نقل از آسوشیتدپرس، یک هیات منصفه در نیویورک اعلام کرد که بنیاد خیریه علوی که بخش زیادی از آسمان خراش منهتن را در تملک خود دارد، تحریم‌های ضدایرانی را نقض کرده است.

این حکم روز پنجشنبه به یک دادگاه فدرال در نیویورک بازگشت داده شده بود.

به نقل از بی بی سی، برج اداری 36 طبقه در نیویورک متعلق به بنیاد علوی است اما دادستانی نیویورک می گوید یکی از سهامداران بنیاد علوی، با دولت ایران در مراوده بود و بخشی از تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

هیات منصفه مذکور پس از یک ماه روند دادگاه به این نتیجه رسیده که وکلای دولت آمریکا توانستند ثابت کنند بنیاد علوی نقش ایران در کنترل ساختمان فوق را پنهان کرده است.

«جون کیم» وکیل دولت آمریکا گفته است این حکم به ایالات متحده اجازه خواهد داد ساختمان 36 طبقه خیابان پنجم نیویورک را تصاحب کند. وی افزود این ساختمان بیش از نیم میلیارد دلار ارزش دارد.

وکلای دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه از اعضای هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به پرونده «بنیاد علوی» خواسته بودند ساختمان این موسسه غیرانتفاعی مستقر در منطقه «منهتن» نیویورک و سایر مستغلات آن را مصادره کند.

در جلسه نهایی دادگاه بررسی این پرونده در دادگاه فدرال «منهتن» که از یک ماه پیش آغاز شده، «مایکل لورد»، دستیار دادستان فدرال خطاب به اعضای هیئت منصفه دادگاه مدعی شد که «بنیاد علوی» با حکومت ایران ارتباط دارد و به این دلیل قوانین تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است.

«لورد» مدعی شده که «بنیاد علوی» به عنوان مالک عمده این برج 36 طبقه از ارتباطات مالک کوچکتر یعنی شرکت آسا با بانک‌ ملی ایران مطلع بوده و تلاش کرده است این موضوع را مخفی نگاه دارد. وی گفت: «آنها وقتی که این راز فاش شد، از آن با خبر بودند.»

دیوان عالی آمریکا سال گذشته تایید کرده بود که دادگاه‌های آمریکا می‌توانند در رسیدگی به دادخواهی قربانیان "جرایم تروریستی"، از دارایی‌‌های بلوکه‌شده ایران برای پرداخت غرامت استفاده کنند.

دولت آمریکا در صدد است از محل فروش این برج، بخش دیگری از غرامت خانواده قربانیان بمبگذاری ها را بپردازد که شاکیان ادعا می کنند با حمایت ایران صورت گرفته است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین