کد خبر: ۱۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
کویت روز پنجشنبه اعلام کرد، در راستای تقویت توانمندی نظامی خود، سامانه دفاع موشکی پاتریوت را با همکاری شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین تقویت می‌کند.
 کویت روز پنجشنبه اعلام کرد، در راستای تقویت توانمندی نظامی خود، سامانه دفاع موشکی پاتریوت را با همکاری شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین تقویت می‌کند.

نشریه «القبس» نوشت، مقامات نظامی کویتی پس از انجام مذاکراتی با مسئولان شرکت «لاکهید مارتین» در مورد پرداخت 39 میلیون دلار برای تقویت سامانه پاتریوت و اجرای قرارداد مشترک 2 کشور به توافق رسیدند.

نایب رئیس بخش سیستم‌های دفاع موشکی در شرکت «رایسون» نیز در این باره اظهار داشت: کویت به همراه 13کشور دیگر در برنامه موسوم 'پاتریوت' که بر روی سرمایه گذاری در بخش سامانه‌های موشکی متمرکز است، شرکت دارد و می‌تواند بر روی این تجهیزات در دفاع از مردم و ارتش خود اعتماد کند.

پیش از این نیز کویت در قراردادی به ارزش 263 میلیون دلار اقدام به خرید 14موشک پاتریوت به همراه هفت جایگاه پرتاب موشک از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین کرد و مقرر شده بود این تجهیزات تا پایان ماه جاری میلادی به کویت تحویل داده شوند.

همزمان ژنرال «عبدالله الفودری» فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش کویت از عزم کشورش برای خرید سامانه دفاع موشکی «تاد» خبر داده است.

تاد یک سامانه موشکی ضد بالستیک است که به وسیله شرکت لاکهید مارتین ساخته شده ‌است. موشک این سامانه کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی، موشک دشمن را نابود می‌کند. برد رادار آن 1000 کیلومتر، برد عملیاتی موشک 200 کیلومتر، سقف پرواز آن 150 کیلومتر و سرعت آن 10٬080 کیلومتر بر ساعت است.

این سامانه می‌تواند ماهواره‌ها و دیگر سنسورهای خارجی را مورد رهگیری قرار دهد

همزمان ژنرال 'محمد الخضر' رئیس ستاد مشترک ارتش کویت اعلام کرده است که هدف از برگزاری رزمایش 'حسم العقبان 2017' (عزم عقاب‌های 2017) آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با هرگونه تهدیدات تروریستی می‌باشد.

رزمایش در چند مرحله و با همکاری و نظارت ارتش آمریکا برگزار خواهد شد و تا نهم آوریل (20 فروردین) ادامه خواهد یافت.

این رزمایش نظامی، چهاردهمین دوره از مجموعه رزمایش‌های «عزم عقاب‌ها» است که در سال 1999 آغاز و برای اولین بار در بحرین برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین