|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۶۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
مصر و مردم آن هیچ سازشی را در مورد امنیت و سرنوشت خود نمی پذیرند؛ خواسته های ما مشخص و واضح است و هر کسی بخواهد به توطئه علیه ما ادامه دهد خودش اولین کسی است که در آتش این توطئه خواهد سوخت.
وزیر خارجه مصر، در پیام شدید اللحنی به قطر از این کشور خواست بین 'امنیت ملی اعراب' و 'ادامه تلاش برای تضعیف آن' یکی را انتخاب کند، زیرا خواسته های مصر واضح است و هر کسی بخواهد علیه قاهره توطئه کند، در آتش توطئه خود خواهد سوخت.

«سامح شکری» امروز (پنجشنبه) در اظهاراتی که از سوی خبرگزاری مصری'الشرق الأوسط ' منتشر شد، گفت: توپ اکنون در زمین قطر است و دوحه باید به وضوح و بدون هیچ تردیدی انتخاب کند که می خواهد از امنیت ملی اعراب دفاع کند و ثبات کشورهای عربی برادر خود را حفظ نماید و یا به تلاش های مذبوحانه برای بی ثبات کردن منطقه و امنیت ملی خود به نفع قدرت های خارجی و یا گروه های سرکش ادامه دهد.

شکری افزود: مصر و مردم آن هیچ سازشی را در مورد امنیت و سرنوشت خود نمی پذیرند؛ خواسته های ما مشخص و واضح است و هر کسی بخواهد به توطئه علیه ما ادامه دهد خودش اولین کسی است که در آتش این توطئه خواهد سوخت.

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد: قاهره بطور پایدار و محکم به مقابله با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، تا ریشه کنی این پدیده و منابع مالی و حمایتی آن ادامه خواهد داد.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر روز پنجم ژوئن (15 خرداد) با ایراد اتهاماتی به دوحه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.
وزارت خارجه قطر با رد اتهامات وارده به دوحه تاکید کرده که این سه کشور با همکاری مصر، به دنبال تحمیل قیمومیت خود بر تصمیمات ملی قطر هستند.

کویت در راستای میانجی گری برای حل این بحران، هفته گذشته فهرستی از خواسته های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و مصر را که حاوی 13 ماده از جمله توقف حمایت از تروریسم، کاهش روابط دیپلماتیک با ایران و تعطیلی شبکه 'الجزیره' است به قطر تحویل داد.
اما وزارت خارجه قطر با رد این خواسته ها، آنها را غیر قابل اجرا دانست.

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و مصر، 10 روز برای اجرای خواسته های خود به قطر مهلت داده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین