|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۱۶۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۴۴.۰۱ دلار رسید در حالی که نفت برنت با ۲۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، ۴۷.۵۹ دلار در هر بشکه معامله شد.
نفت روز پنج‌شنبه برای ششمین روز متوالی تحت تاثیر کاهش تولید آمریکا افزایش یافت، اما تداوم نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه جهانی مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شد.

 نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۴۴.۰۱ دلار رسید در حالی که نفت برنت با ۲۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، ۴۷.۵۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

هر دو قیمت پایه هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کردند و حدود ۲۰ درصد از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون کاهش نشان می‌دهند.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد رشد سریع حفاری شیل و رشد بیش از حد انتظار تولید لیبی و نیجریه روند کاهش ذخایر نفت در سال ۲۰۱۷ را آهسته خواهد کرد و این ریسک‌ را ایجاد می‌کند که عادی‌سازی ذخایر نفت تا زمان پایان توافق اوپک در مارس آینده حاصل محقق نشود. این بانک انتظار دارد این امر باعث شود قیمت‌ها نزدیک ۴۵ دلار در هر بشکه معامله شوند مگر اینکه شواهدی از کاهش شمار دکل‌های حفاری افقی آمریکا، کاهش مستمر ذخایر یا کاهش بیشتر تولید اوپک مشاهده شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته ۱۱۸ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است. در حالی که تولید هفتگی ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۹.۳ میلیون بشکه در روز رسیده که بزرگ‌ترین کاهش تولید هفتگی از ژوئیه سال ۲۰۱۶ به این طرف بوده است.

همچنین طبق گزارش این سازمان، ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته ۸۹۴ هزار بشکه کاهش داشت که این امر به حمایت از قیمت‌ها کمک کرد. کاهش ذخایر بنزین نشان می‌دهد که تقاضا پس از شروع ضعیف در آغاز فصل رانندگی تابستانی آمریکا، در حال بهبود است.

اما سایر تحلیلگران و معامله‌گران خاطرنشان کردند که کاهش تولید آمریکا در هفته گذشته مربوط به عوامل موقتی مانند طوفان گرمسیری سیندی در خلیج مکزیک و کارهای تعمیراتی در آلاسکا بوده که احتمالا در هفته‌های آینده برطرف خواهد شد.

با وجود آماری که نشان داد به رغم انتظار تحلیلگران برای کاهش ۲.۶ میلیون بشکه، میزان ذخایر افزایش داشته است بهای معاملات نفت پس از گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزایش یافت.

ایان تیلور، مدیر شرکت بازرگانی نفت ویتول در گفت‌وگو با رویترز پیش‌بینی کرد برنت در محدوده ۴۰ تا ۵۵ دلار در هر بشکه تا چند سه ماهه آینده معامله خواهد شد زیرا تولید بالاتر آمریکا، روند تعادل مجدد بازار را آهسته می‌کند.

با وجود تلاش‌های اوپک و سایر تولیدکنندگان برای محدود کردن تولید به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز که از ژانویه امسال به اجرا درآمده است، عرضه جهانی همچنان گسترده مانده است. اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان در ماه مه موافقت کردند برای مقابله با اشباع عرضه، کاهش تولید نفت را تا پایان مارس سال ۲۰۱۸ تمدید کنند اما اوپک نیجریه و لیبی را از کاهش تولید معاف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، نمایندگان اوپک اظهار کرده‌اند عجله‌ای برای کاهش بیشتر تولید یا پایان دادن به این معافیت‌ها ندارند با این همه احتمال دارد در نشستی که ماه آینده در روسیه برگزار می‌شود اقدامات بیشتر برای حمایت از بازار مورد بررسی قرار گیرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین