|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۸
کد خبر: ۱۶۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
تنها طی دو ماه، بیش از 1300 تن که یک چهارم آنها را کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر وبا جان خود را از دست داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد مرگ و میرها در نتیجه ابتلا به وبا افزایش یابد.
یونیسف با اعلام اینکه موارد مشکوک به ابتلا به بیماری وبا در یمن به بیش از 200 هزار تن رسیده تاکید کرد: میانگین گزارش ابتلای احتمالی به روزانه 5000 مورد افزایش یافته است.

 به نقل از  شبکه لبنانی المنار، صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به اینکه جهان هم اکنون شاهد بدترین حالت شیوع وبا است افزود: وبا در یمن شیوع یافته و تقریبا به تمامی استان‌ها رسیده است.

یونیسف اعلام کرد: تنها طی دو ماه، بیش از 1300 تن که یک چهارم آنها را کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر وبا جان خود را از دست داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد مرگ و میرها در نتیجه ابتلا به وبا افزایش یابد.

این سازمان ادامه داد: گسترش وبا نتیجه دوسال درگیری شدید در یمن است. فروپاشی نهادهای بهداشتی و زیرساخت‌های آب و فاضلاب موجب محرومیت 14.5 میلیون شخص از آب پاک و بهداشتی شده است امری که موجب شیوع بیماری شده است. همچنان افزایش میانگین ابتلا به سوء تغذیه موجب وخامت وضعیت سلامت کودکان و قرار گرفتنشان در معرض بیماری شده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین