|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
چند روز پیش رسانه‌ها خبر از پرونده فساد كلان ۴۰۰ میلیارد تومانی در یك شركت نفتی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت كه روی میز رئیس قوه قضائیه قرار گرفته، دادند و این رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه به نقش یك مفسد مشهور اقتصادی كه به بدهكار ۲هزار میلیارد تومانی نظام بانكی شهره است در پشت پرده این فساد پرداختند.

پرونده فساد كلان ۴۰۰ میلیارد تومانی در یك شركت نفتی روی میز رئیس قوه قضائیه قرار گرفته است.

مفسد 2هزار میلیاردی نفتی

بر این اساس پس از گزارش نهادهای نظارتی مختلف از جمله سازمان بازرسی كل كشور و پلیس آگاهی استان اصفهان، مدیرعامل معزول یك شركت مهم در حوزه فرآورده‌های نفتی وابسته به صندوق بازنشستگی نفت كه به فساد گسترده اقتصادی و سوءاستفاده مالی متهم است پس از بركناری از شركت یاد شده در آذر سال ۹۱ بازداشت شد. در زمان مدیریت ف.ف بر شركت یاد شده كه زیرمجموعه یك نهاد عمومی غیردولتی یعنی صندوق بازنشستگی صنعت نفت محسوب می‌شود قریب به ۴۰۰میلیارد تومان پرونده فساد اقتصادی در نهادهای نظارتی مختلف از جمله سازمان بازرسی كل كشور و نیروی انتظامی و هم چنین ده‌ها پرونده در مراجع قضایی برای وی و عوامل مرتبط با وی تشكیل شده است. به گزارش فارس، فرد یاد شده پیش از این مدیرعامل شركت «س» بوده است كه در این شركت نیز پرونده كلانی درباره سوءاستفاده وی در نهادهای نظارتی تشكیل شده است. پس از گذشت دو ماه از بازداشت ف.ف دادگستری استان اصفهان فردی به نام «الف» در ارتباط با این پرونده را بازداشت كرد. شنیده شده نامبرده با كمك فرزندش كه تحت تعقیب قضایی است در این پرونده فساد اقتصادی دست داشته‌اند. «الف» و فرزندش دارای پرونده فساد ۷۰ میلیارد تومانی هستند. جزییات جدیدی كه از این پرونده فساد كلان به دست آمده از نقش یكی از بدهكاران بزرگ بانكی و مفسدان اقتصادی در پشت پرده این فساد ۴۰۰ میلیارد تومانی حكایت دارد. گفته می‌شود این مفسد مشهور اقتصادی ۲هزار میلیارد تومان بدهی بانكی دارد و یكی از شبكه‌های قدرتمند قاچاق كالا را اداره می‌كند. غلامرضا محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در آخرین نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش گفت: قسمتی از این پرونده در تهران و قسمت دیگری در اصفهان مطرح است و بنده جزییات را نمی‌گویم، اما آنچه قابل بیان است آن كه اقدامات خوبی دادستان اصفهان انجام داده و پرونده در اصفهان است و به دادگاه نرسیده است.

ورود مجلس به پرونده فساد 400 میلیاردی نفتی

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در مجلس در گفت‌وگو با فارس، درخصوص پرونده فساد 400 میلیاردی نفتی اظهار داشت: کمیسیون انرژی به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهد کرد. وی با بیان اینکه مجلس به عنوان نماینده ملت هیچ‌گاه از حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: وکلای ملت تمام تلاش خود را برای بازگرداندن حقوق از دست رفته ملت به کار خواهند گرفت. عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه نمایندگان خانه ملت با تمام تخلفات به صورت قاطع برخورد می‌کنند، تصریح کرد: کمیسیون انرژی بنا بر وظیفه ذاتی خود به پرونده فساد 400میلیاردی نفتی ورود کرده و مساله را به صورت جدی پیگیری می‌کند. موسوی‌نژاد اضافه کرد: اعضای کمیسیون انرژی خواستار برخورد قاطع و سریع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی هستند و تمام پرونده‌های مرتبط با این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد. وی همچنین از قوه قضائیه خواست تا به صورت جدی پرونده فساد 400میلیاردی نفتی را پیگیری و تاکید کرد که نمایندگان مجلس مسئولان دستگاه قضا را برای بازگرداندن حقوق ملت یاری خواهند کرد و پرونده فساد کلان 400 میلیارد تومانی در یک شرکت نفتی روی میز رئیس قوه قضائیه قرار دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین