|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
يشکسوت استقلال با بيان اينکه استقلال در خط مياني ضعف عمده دارد به نبود يک بازي ساز اشاره کرد و گفت که نکونام و تيموريان نمي‌توانند کاري که جباري مي‌کرد را انجام دهند.
مجيد نامجو مطلق درباره عملکرد استقلال در بازي رفت مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا مقابل بوريرام تايلند، اظهار کرد: خودم به شخصه از بازي خوب بوريرام غافلگير شدم. مي دانستم تيق م خوبي است اما چنين انتظاري از آن ها نداشتم و واقعا شگفت زده شدم. به هر حال نمي توان تيمي که يه اين مرحله رسيده را دست کم گرفت. اين تيم فوتبال خوبي را به نمايش گذاشت و در مالکيت توپ هم بهتر از استقلال بود. آن ها در کار هاي تاکتيکي و برنامه هاي تيمي نيز بهتر از استقلال بودند. بوريرام در بيشتر زمان بازي، استقلال را تحت فشار قرار داد.

وي افزود: مشکل عمده استقلال سرعت پايينش بود و نتوانست سرعت خود را در تمام بازي تنظيم کند. همچنين عدم بازي سازي در خط مياني باعث شد نتوانند فضا سازي کنند و در مالکيت توپ مشکل داشتند. گل زود هنگامي هم که به ثمر رساندند از زدن گل‌هاي بيشتر اشباع‌شان کرد و در ادامه حريف را دست کم گرفتند. اين گل در روند بازي استقلال تاثير منفي داشت. آن‌ها فکر کردند بازي ساده‌اي در پيش دارند اما رفته رفته بوريرام به جريان بازي مسلط شد. استقلال تنها در يک ربع اول بازي صاحب توپ و ميدان بود. در نيمه دوم باز هم تايلندي‌ها بودند که جريان بازي را در اختيار گرفتند.

پيشکسوت استقلال با تمجيد عملکرد خط دفاعي و دروازه‌بان تيم عنوان کرد: درخشش مهدي رحمتي و مدافعان باعث شد گل نخوريم چون اگر حتي يک گل از تايلندي‌ها دريافت مي‌کرديم کار سختي در بازي برگشت مي‌داشتيم. البته من معتقدم هنوز هم با اين بازي و کيفيتي که از بوريرام ديدم در زمينش به مشکل مي‌خوريم. نبايد اين تيم را دست کم گرفت. بازي برگشت بسيار خطرناک است. بوريرام تيمي است که توپ را از خط دفاعي به زيبايي به خط حمله انتقال مي‌دهد. اين تيم از تمام عرض زمين استفاده کرده و فوتبال باکيفيتي به نمايش گذاشته است. همچنين با جوي که از استاديوم کشورهاي شرق آسيا سراغ دارم، مطمئنم که استقلال کارش دوچندان سخت خواهد شد. از طرفي هم آب و هواي تايلند آمادگي بالاي شاگردان قلعه‌نويي را مي‌طلبد.

نامجو مطلق در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا نبود آندو تيموريان باعث ضعف خط مياني استقلال شده بود، تاکيد کرد: ساموئل هم در غياب آندو خوب بازي کرد اما خط مياني آمادگي لازم را از لحاظ بدني نداشت. در واقع نبود يک بازيکن بازي‌ساز که بتواند نبض بازي را در اختيار بگيرد، به استقلال لطمه زد؛ کاري که مجتبي جباري خوب از پسش برمي‌آمد. در حال حاضر تمام بازيکنان استقلال بزرگ هستند اما از نظر آمادگي به سطح قابل قبول نرسيده‌اند. با اين حال فکر مي‌کنم با اضافه شدن جمشيديان و لاوره وضعيت بهتري پيدا کنند. آندو هم نمي‌تواند کاري که جباري انجام مي‌داد را انجام دهد. اين تيم يک ليدر کم دارد. جواد نکونام ليدر است اما او وظيفه تنظيم خط مياني و دفاعي را بهتر ايفا مي‌کند. آندو هم نمي‌تواند وظيفه بازي سازي را به خوبي ايفا کند. بايد لاوره و جمشيديان اضافه شوند تا عملکرد آن‌ها را ببينيم.

کارشناس فوتبال همچنين به حضور فرهاد مجيدي در ترکيب ثابت استقلال انتقاد کرد و به ايسنا گفت: فرهاد مجيدي با توجه به شرايط سني‌اش مي‌تواند به عنوان بازيکن جانشين کارايي بهتري داشته باشد. او در بازي‌هاي ليگ هم زماني که ثابت بازي کرده کيفيت لازم را نداشته است اما هر موقع به عنوان جايگزين به زمين آمده گلزني کرده است. اين موضوع را قلعه‌نويي بايد در نظر بگيرد.

مجيد نامجو مطلق در پايان با اشاره به شرايط سخت آب و هوايي تايلند به سفر زودهنگام استقلالي‌ها به اين کشور تاکيد کرد و گفت: تايلندي‌ها ساعت شرجي و گرمي را براي بازي با استقلال انتخاب کرده‌اند ولي ما بايد شرايط را بپذيريم. استقلال بايد بداند اين بازي با بازي‌هاي ديگري که انجام داده متفاوت است و مي‌طلبد با آمادگي جسماني بيشتري به ميدان برود. فکر مي‌کنم اگر چند روز زودتر سفرشان را آغاز کنند مي‌توانند به شرايط جوي هم عادت کنند چون بازي بسيار حساس و نفس‌گيري در پيش دارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین