|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۶۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
در صورتی که مردم فیلیپین سرود ملی کشورشان را به آهستگی و بدون حس هیجان و شوق بخوانند با مجازات زندان مواجه خواهند شد.
 در صورتی که مردم فیلیپین سرود ملی کشورشان را به آهستگی و بدون حس هیجان و شوق بخوانند با مجازات زندان مواجه خواهند شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل؛ طبق قانون جدیدی که اخیرا در فیلیپین تصویب شده است، در صورتی که مردم این کشور سرود ملی را به آهستگی و بدون حس هیجان و شوق بخوانند با مجازات زندان مواجه خواهند شد.

بر اساس این قانون که در مجلس نمایندگان فیلیپین تصویب شده، شهروندان فیلیپینی باید به خواندن سرود ملی این کشور پایبند باشند و از زمزمه کردن آن خودداری کنند. سرود ملی باید با شور و شوق و هیجان فریاد زده شود. همچنین به محض پخش موسیقی سرود ملی، شهروندان در محافل عمومی همچون مدراس، گردهمایی، و یا ارتش باید بایستند و دست خود را به نشانه احترام بالا ببرند. هرگونه اقدامی که موجب تحقیر و بی احترامی به سرود ملی این کشور شود مشمول مجازات خواهد بود.

مجازات بی احترامی به سرود ملی فیلیپین شامل زندان و جریمه نقدی ۱۵۶۰ پوندی خواهد بود. همچنین روزنامه‌های دولتی وظیفه دارند نام خاطیان را روزانه منتشر کنند.

گفته می‌شود علت تصویب این قانون، بی احترامی گروهی از مردم به سرود ملی فیلیپین در سینما‌های این کشور بوده است. سرود ملی فیلیپین پیش از آغاز فیلم در سینما‌ها پخش می‌شود و از آنجا که شهروندان از ایستادن و احترام به سرود ملی امتناع می‌کردند، این قانون تصویب شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین