|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
« قطعا حضرت آیت الله علم الهدی استحضار دارند اعلام مطلبی از تریبون نماز جمعه که بازتاب اجتماعی دارد نبایستی صرفا بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات نادرست باشد و بهتر بود در صورت ابهام نیز قبل از اعلام صحت و سقم مطلب اطلاع کامل حاصل می‌کردند».
هنوز اندکی از انتخابات و استقرار دولت تدبیر و امید نگذشته بود که رسانه ها از «دولت فیس بوکی» نوشتند و تصویر صفحه فیس بوک این وزیر و آن وزیر را منتشر کردند که در میان آنها وزیر خارجه به دلیل ارتباطش با مردم در این شبکه اجتماعی و گذاشتن «گزارشهای فیس بوکی» از مذاکرات هسته ای خیلی زود مشهورتر از سایرین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، کمی بعد، رفع فیلتر فیس بوک سر از لیست درخواستهای عجیب و غریب منتقدان از دولت تدبیر و امید که با مشکلاتی چون اقتصاد و پرونده هسته ای دست به گریبان بود،درآورد. مخالفان و منتقدان از هر تربیونی به دولت تاختند که فیلتر بماند فیس بوک، و البته ماند!

همچنان فیلتر شدن و نشدن فیس بوک به مساله داغ  و مورد نگرانی مخالفان بود و از این میان نیز متصدیان فرهنگی که باید به جای صرف وقت برای رفع مشکلات فرهنگی کشور و نیز مهندسی فرهنگی کشور بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، به ناچار برای جلوگیری از التهاب در جامعه، به پاسخ گویی به «فیلتر شد و نشد»،منتقدان بپردازد.

این مساله انقدر اهمیت پیدا کرد که، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد به نقل از وزیر ارتباطات بگوید:« در چند روز اخیر وزیر ارتباطات به رفع فیلتر فیس‌بوک اشاره کرده که متأسفانه اگر چنین چیزی صحت داشته باشد این سخن به معنای آن است که دروازه فرهنگ خود را به سوی دشمنان اسلام باز کرده‌ایم. با رفع فیلترینگ فیس‌بوک آیا می‌توانیم فرهنگ مقاومتی داشته باشیم، مگر این دولت، دولت آقای روحانی نیست آیا مردم به شما رأی داده‌اند که فیلتر فیس‌بوک را بردارید».

و با انتقاد از وزیر ارتباطات نیز ادامه داد:«آقای وزیر فردی متدین است و ضد ولایت فقیه نیست و زمانی نیز در وزارت خارجه به این نظام خدمت می‌کرده، برای من عجیب است که این آقایان وقتی پیر می‌شوند چرا این حال را پیدا می‌کنند و به چهار قدمی چاله مرگ که می‌رسند این حرف‌ها را می‌زنند.آیا این لبیک به سخنان مقام معظم رهبری است که شما برادر متدین بیایید بگویید می‌خواهیم فیلتر فیس‌بوک را برداریم»؟

اما پس از سخنان امام جمعه مشهد و نیز نقل قولی از وزیر ارتباطات در خصوص رفع فیلتر فیس بوک،وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور بیانیه‌ای با توجه به انتشار این سخنان اعلام کرد: «وزیر ارتباطات در خصوص رفع فیلتر فیس بوک تا کنون هیچگونه مصاحبه‌ای نداشته و این موضوع مربوط به حوزه کار کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است».

و در ادامه این بیانیه آورده است:«همچنین قطعا حضرت آیت الله علم الهدی استحضار دارند اعلام مطلبی از تریبون نماز جمعه که بازتاب اجتماعی دارد نبایستی صرفا بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات نادرست باشد و بهتر بود در صورت ابهام نیز قبل از اعلام صحت و سقم مطلب اطلاع کامل حاصل می‌کردند».

قطعا و یقینا، امام جمعه مشهد از دلسوزان نظام،انقلاب و ملت هستند و هر آنچه توسط ایشان از نماز جمعه مطرح می شود، از سر نگرانی و دلسوزی است،اما نکته قابل توجه این که نماز جمعه و آنچه  توسط ائمه جمعه در آن مطرح می شود، دارای بازتاب اجتماعی و تاثیرگذار است،بنابراین برای طرح هر مساله چه بهتر با زبانی نرم و مطابق با عرف و منطبق بر واقعات باشد نه شنیده ها.

پیشتر وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، گفته بود:«ما بر این باوریم هیچیک از شبکه های اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای کاربران فراهم می کند فیلتر شوند؛ مگر اینکه این شبکه ها مضرات دیگر و یا بحث مشکلات اخلاقی را به دنبال داشته باشند».




نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
0
خود حضرت آیت الله به چاله مرگ نزدیکتره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین