|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۵
کد خبر: ۱۶۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
فلج کننده ترین رکود اقتصادی گریبانگیر برزیل در تاریخ این کشور در حال پیچیده کردن شرایط بازار نفت برای اوپک است.
 فلج کننده ترین رکود اقتصادی گریبانگیر برزیل در تاریخ این کشور در حال پیچیده کردن شرایط بازار نفت برای اوپک است.

به نقل از بلومبرگ گزارش داد: فلج کننده ترین رکود اقتصادی گریبانگیر برزیل در تاریخ این کشور در حال پیچیده کردن شرایط بازار نفت برای اوپک است.

 افزایش تولید نفت این کشور در کنار کاهش تقاضای داخلی موجب آزاد شدن میزان بی سابقه ای از نفت برای صادرات شده و در حال تضعیف تلاش های اوپک برای مهار مازاد عرضه در بازار است.

میزان تولید روزانه نفت برزیل اوایل امسال به 1.5 میلیون بشکه در روز رسید که 26 درصد بالاتر از رکورد قبلی به ثبت رسیده در سال 2010 بود. میزان متوسط صادرات نفت این کشور در 4 ماهه نخست سال 2017 نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش نشان می دهد.شرکت پترولئو برازیلیرو، بزرگترین تولید کننده نفت برزیل انتظار دارد سال 2017 را با 30 درصد رشد صادرات به پایان برساند.

هلدر کوئیروز، استاد دانشگاه فدرال ریودوژانیرو در این باره گفت: «برزیل در حال تبدیل شدن به یک صادر کننده مهم نفت است و این تلاش های اوپک برای کنترل قیمت ها از طریق کاهش عرضه را با پیچیدگی مواجه می کند.»

با توجه به بدترین رکودی که برزیل در طی یک قرن اخیر بدان مبتلا شده، این رشد صادرات به این کشور کمک می کند تا تراز تجاری خود را تقویت کند و اندکی منابع مالی بیشتر به دست بیاورد. به گفته آئورلیو آمارال، مدیر رگولاتور نفتی برزیل، تولید کنندگان در برزیل بر خلاف کشورهای عضو اوپک آزادند هر میزان که می توانند نفت تولید و صادر کنند.

آمارال افزود: «این بستگی به تصمیم شرکت ها دارد. محدودیتی در بازار وجود ندارد.»

علاوه بر رکود، کاهش میزان مصرف نیز دلیل دیگری است که موجب شده نفت بیشتری برای صادرات به خارج از برزیل آزاد شود. میزان تقاضا برای نفت در برزیل در ماه آوریل روند کاهشی خود را از سر گرفت و با 130 هزار بشکه در روز، معادل 5.7 درصد کل مصرف، کاهش مواجه بود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین