|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با مشارکت ١٨٠٠ شرکت فعال داخلی و خارجی در حوزه نفت و انرژی از ٣٣ کشور جهان، سه شنبه ١٦ اردیبهشت ماه در تهران آغاز به کار می کند.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با مشارکت ١٨٠٠ شرکت فعال داخلی و خارجی در حوزه نفت و انرژی از ٣٣ کشور جهان، سه شنبه ١٦ اردیبهشت ماه در تهران آغاز به کار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: نمایشگاه نوزدهم در شرایطی برگزار می شود که جمهوری اسلامی ایران با ورود به دوران جدید که اصلی ترین مشخصه آن استقرار دولت تدبیر و امید است، سعی وافر دارد فضای جهانی را با اتخاذ شیوه های دیپلماتیک به نفع کشور تغییر دهد.

حضور شرکت های خارجی در نوزدهمین نمایشگاه، ٣ برابر شد

اکبر نعمت الهی با اشاره به حضور گسترده و بی سابقه شرکت های داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه، تصریح کرد: نمایشگاه امسال میزبان ٦٠٠ شرکت خارجی از ٣٢ کشور جهان است، حال آن که در نمایشگاه هجدهم تنها ١٩٥ شرکت از ١٥ کشور حضور داشتند که این خود نشان دهنده افزایش استقبال بین المللی از نوزدهمین دوره این نمایشگاه است.

به گفته وی فضای نمایشگاهی امسال نیز با بیش از ٩٠ هزار متر مربع، بیشتر از دو برابر دوره گذشته وسعت یافته است.

وی تعداد شرکت های داخلی حاضر در نمایشگاه نوزدهم را نیز ١٢٠٠ شرکت ذکر کرد، حال آن که در نمایشگاه هجدهم ٨٥٠ شرکت داخلی مشارکت داشتند.

مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، این رویداد مهم اقتصادی را عامل اثرگذار در مسیر رشد، توسعه و رونق اقتصادی کشور نامید و اظهار امیدواری کرد که این رویداد مهم اقتصادی و تجاری، به اعتمادسازی و تلطیف فضای مناسبات و ارتقای همکاری های بین المللی در سطح منطقه و جهان، یاری رساند.

تقویت توان داخی در نمایشگاه نوزدهم

نعمت الهی از نمایشگاه بین المللی نفت به عنوان فرصتی ارزشمند برای صنعتگران ایرانی که شایسته حضور فعال تر در عرصه های جهانی هستند، یاد کرد و گفت: کمک به تقویت توان ساخت داخل از طریق تبادل اطلاعات فنی و آشنایی صنعتگران نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با دستاوردهای نوین صنعتی، علمی و پژوهشی، از جمله اهداف این نمایشگاه است.

مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تاکید کرد: حضور شرکت های معتبر خارجی از کشورهای مختلف و تولید کنندگان و صنعتگران داخلی، فرصتی مغتنم برای همکاری متقابل، امکان سرمایه گذاری و عقد قرارداد را در فضای همکاری های مشترک ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: همچنین پیمانکاران عمومی، خدمات فنی و بازرگانی، حفاری، ساخت و نصب، عملیات اکتشاف، بهینه سازی مصرف سوخت، مهندسان مشاور، تولید کنندگان و صادرکنندگان فرآورده های نفتی، پتروشیمی و شیمیایی، شرکت های ارائه دهنده خدمات ایمنی، مراکز پژوهشی و آموزشی و ... از جمله زیرگروه هایی هستند که در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور می یابند.

یادآوری می شود جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین تولید کننده نفت در کشورهای عضو اوپک، با دارا بودن ١١ درصد از ذخایر نفت و ١٨ درصد از ذخایر گاز طبیعی جهان، هر ساله مدیریت اجرایی نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی را بر عهده دارد که از نظر گستردگی و تکثر شرکت کنندگان در زمره  پراهمیت ترین نمایشگااه های تخصصی در حوزه نفت و گاز در سطح جهان به شمار می رود.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «گسترش دیپلماسی انرژی و تقویت تولید داخلی» از ١٦ تا ١٩ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود و تمام متخصصان، کارشناسان و علاقه مندان حوزه نفت و انرژی می توانند از ساعت ٩ صبح تا ٤ بعداز ظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.

همچنین ٦٠ کشور جهان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند که از جمله آنها می توان به کشورهای انگلیس، استرالیا، اتریش، آلمان، بلژیک، آلبانی، الجزایر، کانادا، آمریکا، چین، فرانسه، هند، هنگ کنگ، عراق، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، مالزی، لهستان، رومانی، روسیه، سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، تایوان، تایلند، ترکیه، امارات، اوکراین و افغانستان که در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اشاره کرد.

کشورهایی چون آلمان و ایتالیا نیز در نمایشگاه نوزدهم دارای پاویون ویژه خواهند بود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
مجتبی پسر عموی الهه صیاد از اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
مطالب زیبایی بود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین