|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
«توهین به رئیس جمهوری چه ما به او رای داده باشیم یا نداده باشیم‌، اشتباه است، قطعا آنهایی که فکر می‌کنند که وظیفه شرعی‌شان در این است که اینگونه اعتراض کنند اشتباه می‌کنند.
 یک نماینده اصولگرای مجلس در مخالفت با توهین عده‌ای به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد: به‌جای اینکه در این روز همه فریادها بر سر رژیم دیکتاتور رژیم صهیونیستی باشد عده‌ای به رئیس‌جمهوری توهین کردند؛ این اقدام به هیچ‌وجه مورد حمایت هیچ گروهی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: «هر شعاری که ما را از مسیر اصلی منحرف کند، انحرافی است حتی اگر در درونش سوالات و ایرادات دیگری نباشد.»

او ادامه داد: «از نظر عقلی، اعتقادی و قانونی هم این کار خلاف است، ما اجازه نداریم به شخص دوم مملکت که با رای مردم در انتخاباتی با حضور حداکثری انتخاب شده است، توهین کنیم؛ معتقدم که نباید این مساله جناحی و سیاسی شود.»

این نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: «در مجلس هشتم زمانی که رئیس جمهوری وقت می‌خواست یکی از وزرایش را معرفی کند عده‌ای در مخالفت با او «دو دو» یا همان عدد مخالفت رای در صحن را فریاد زدند، وقتی «دو دو»ها زیاد شد استنباط هو کردن به وجود آمد. با صراحت می‌گویم در آن زمان مقام معظم رهبری هیات رئیسه مجلس را صدا زدند و از این کار به عنوان یک رذیلت اخلاقی یاد کردند. بعد از آن سریعا دستگاه‌ها را اطلاع کردیم و از آن به بعد دیگر دکمه «دو» به عنوان مخالف نداریم.»

او گفت: «توهین به رئیس جمهوری چه ما به او رای داده باشیم یا نداده باشیم‌، اشتباه است، قطعا آنهایی که فکر می‌کنند که وظیفه شرعی‌شان در این است که اینگونه اعتراض کنند اشتباه می‌کنند، اگر ما به عنوان نیروهایی انقلابی و زیر چتر انقلابی هستیم نباید حرکتی کنیم که باعث ناخشنودی مقام معظم رهبری شود.»

آنا نوشت،کوهکن ادامه داد: «این کار ایراد قانونی هم دارد، اگر مطلبی را من درست تشخیص بدهم اما بدانم که قانون چنین اجازه‌ای به من نمی‌دهد که آن را مطرح کنم، نباید آن را بگویم. توهین به مقامات مسئولیتی دارد و کسانی که چنین اقدامی انجام می‌دهند باید مسئولیت کارشان را بپذیرند و پاسخگو باشند.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته نوع برخورد ما مهم است، در گذشته چنین اتفاقاتی افتاد که معمولا سطحی و جناحی برخورد شد، چنین اتفاقاتی باید ریشه یابی شود.

او ادامه داد: «همچنین مجامعی که نوجوانان تحت تاثیر آنها هستند نباید به گونه‌ای عمل کنند که آنها احساس کنند که برداشت‌های اشتباهشان درست است. البته ما مسئولان نیز باید به صبحت‌هایمان دقت کنیم چراکه جامعه ما حساس هستند. اگر در جمع دیگری صحبت می‌کنیم که فضای عمومی جامعه نیست، باید دقت کنیم. اگر ریشه این بحث‌ها خشکیده شود، راه‌های مختلفی دارد.»

کوهکن افزود: «اولا با افرادی که چنین برخوردی کردند هم ارشادی برخورد شود و هم طبق قانون باید متنبه شوند،‌ تا دیگران بدانند اگر دست به چنین اقداماتی بزنند برایشان هزینه دارد. اما نکته دوم این است که جامعه حساسیت‌هایی دارد در صحبت‌هایمان به گونه‌ای عمل نکنیم که حساسیت برانگیز باشد. مسئولان حرفی نزنند که برخی در اجتماعات خودسرانه عمل کنند.»

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد ضمنا این حرکت مشکوک است، در حملات انتحاری، دشمن مجبور است که به مزدوران متوسل شود اما در ایجاد حواشی اینچنینی مجبور است با 10 تا 20 واسطه برنامه‌ریزی کند، باید خیلی هوشیار بود. به هر حال اقدامات اینچنین مردود است و هیچ حمایتی را به همراه نخواهد داشت.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین