|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۶۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
در یک ماه گذشته احمدی نژاد در دو جا مورد اعتراض قرار گرفت. اول در بهشت زهرا و دوم در مراسم تشیيع شهدای ترور. تصاویر این واقعه ها وقتی منتشر شد تیم دولت قبل به شدت عصبانی و ناراحت بود. تاجایی که جوانفکر در یادداشتی، آن‌ها را مورد حمله قرار داد و با داعش مقایسه کرد و نوشت:« باید نسبت این شعار دهندگان با ترور و تروریست ها مشخص شود».
 روزنامه قانون در یادداشتی به قلم داوود حشمتی روزنامه نگار نوشت:روز قدس امسال شاهد صحنه زشتی بودیم که مهم‌ترین پیامی که به خارج از مرزها مخابره می کرد این بود: «ایران درحالی وحدت مسلمانان برای آزادی فلسطین را فریاد می‌زند که در درون، شاهد اختلاف عمیق است». شعار دادن عده ای در روز قدس علیه ريیس جمهور که اخیرا توانست در مشارکتی شگفتی‌ساز، مردم را برای مشروعیت بخشی بیشتر به نظام اسلامی پای صندوق های رای بیاورد، کفران نعمتی است که از جمله اولین تبعاتش خوشحالی آل سعود ورژیم صهیونیستی بود. اگر حمله به سفارت عربستان توانست حاکمان جدید و بی تجربه عربستان را خوشحال کند (چرا که با استناد به آن ،جهان عرب را علیه ما قانع کردند)، رفتار این جماعت که «ظاهرا خودجوش» اما در «باطن سازمان‌یافته» هستند خوشحالی زايد الوصفی را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورد. این چنین بود که روزی که باید روز وحدت علیه ظلم و جور به مسلمانان جهان می شد، تبدیل شد به روز نمایشی از اختلافات داخلی. بنی صدرسازان از روحانی،اما درعمل هیچ چیز از آن دوران نمی‌دانند. نه شرایط آن روز را می‌فهمند (که هیچ تطبیقی با امروز ندارد)، نه تفاوت تقابل های قدرت را در آن روز و امروز می فهمند. تنها خوشحال از یک تذکر رهبری, آن را بر سر دست گرفتند و آتش را به اختیار خود بر نفر دوم نظام گشودند. آن ها نمی فهمند که در ماجرای بنی‌صدر دو نیرو در مقابل هم قرار داشت که یک بخش مهم آن در مجلس بود. آیا مجلس امروز مقابل روحانی می‌ایستد؟ تنها کافی است دو ماه صبر کنید تا ببینید کابینه روحانی چگونه رای اعتماد خواهد گرفت.از ابتدای تشکیل مجلس دهم، افراطی های مخالف روحانی حتی نتوانستند یک استیضاح را به سرانجام برسانند. حتی در مجلس نهم هم نتوانستند موفقیت کسب کنند، حالا با چه پشتوانه مردمی روحانی را تهدید به بنی صدری بودن می کنند؟ لازم نیست به دنبال دلایل آن‌ها بگردیم. بهتر است توجه را به جای دیگری معطوف کنیم. در جریان این پروژه دو دسته حضور داشتند. آن‌هایی که در چند مدت اخیر توسط رسانه های خاص خوراک دهی شده و دیگ عصبانیت‌شان «جوش» آمده بود، و دسته دیگری که سازمان یافته آمده بودند تا به نفع احمدی نژاد کار کنند.یکی از مهم ترین نمایش ها را نیز همین دسته داشتند.آن ها که در مقابل علی مطهری شعار مرگ بر منافق سر می دادند توسط تیم احمدی نژادی‌ها سازماندهی شدند.اما این سازمان‌یافتگی برای چه چیزی صورت گرفت؟ باید میان این دسته و دسته دیگر که توسط رسانه ها و کانال های خاص تحریک شده بودند تفاوت قايل شد.دسته اول، تصوری غلط به آن‌ها القا شده است که اغلب نيز از حامیان رئیسی هستند.این دسته ناراحتی‌های انتخاباتی را نیز هنوز با خود به همراه دارند؛امادسته دوم از سوی تیم حامیان دولت قبل سازماندهی شده بودند با یک هدف مشخص.

در یک ماه گذشته احمدی نژاد در دو جا مورد اعتراض قرار گرفت. اول در بهشت زهرا و دوم در مراسم تشیيع شهدای ترور. تصاویر این واقعه ها وقتی منتشر شد تیم دولت قبل به شدت عصبانی و ناراحت بود. تاجایی که جوانفکر در یادداشتی، آن‌ها را مورد حمله قرار داد و با داعش مقایسه کرد و نوشت:« باید نسبت این شعار دهندگان با ترور و تروریست ها مشخص شود». یادداشت های دیگر سایت دولت بهار نیزموید همین موضوع بود که به شدت از این اتفاق ناراحتند.

برای تغییر این فضا بهترین روز را روز قدس دیدند تا با شعار علیه روحانی شرایط را به نفع احمدی‌نژاد تغییر دهند. نهادهای اطلاعاتی اگر واقعا عزم برخورد با کسانی را دارند که روز قدس امسال را به روز خوشحالی رژیم صهیونیستی تبدیل کردند، باید تا بن دندان عقبه های آن‌ها را مورد مطالعه قرار دهند. به طورحتم مانند سران «عماریون» ریشه های‌شان به خارج متصل می شوند. یافتن‌شان چندان سخت نخواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین