|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۶۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
نهادها، مسئولان و شخصیت‌های سیاسی با صدور بیانیه‌هایی ضمن اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص روز قدس، از آحاد مردم دعوت کردند تا در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز قدس حضور پرشور داشته باشند.
 نهادها، مسئولان و شخصیت‌های سیاسی با صدور بیانیه‌هایی ضمن اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص روز قدس، از آحاد مردم دعوت کردند تا در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز قدس حضور پرشور داشته باشند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت ایران برای حضور گسترده و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد: توانمندی‌های دفاعی سپاه پشتوانه روحی انتفاضه و رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین است. بخشی از متن این بیانیه به شرح زیر است:

با گذشت 38 سال از ابتکار حضرت امام خمینی (ره) امروز مساله فلسطین فراتر از جغرافیای جهان اسلام دغدغه جامعه بشری به ویژه ملل حق طلب و آزادیخواه شده است و روز جهانی قدس برای آنان نیز فرصت اعتراض و اعلام سلطه گریزی و استکبار ستیزی فراهم ساخته است. در شرایط خطیر کنونی علاوه بر جنگ های نیابتی و فتنه تروریست های تکفیری در منطقه راهبردی غرب آسیا، راهبرد سازش و عادی سازی در روابط برخی کشورهای مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی که متاسفانه توسط سران خائن و به ظاهر مسلمان دنبال می شود، وضعیت جدیدی را رقم زده است که می تواند آرمان قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را با تهدیدی جدی روبرو سازد.

این بیاینه در پایان با تاکید بر اهمیت توجه امت اسلامی به راهبردهای امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) در مسأله فلسطین و نسخه های سرنوشت ساز آنان برای تحقق زوال قطعی اسرائیل غاصب توانمندی های دفاعی سپاه را پشتوانه روحی انتفاضه و رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین قلمداد و تصریح کرده است: آحاد ملت انقلابی و قهرمان ایران همراه و همصدا با امت اسلامی در جای جای عالم با مشارکت پرشور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، بر لزوم مبارزه تا نابودی رژیم صهیونیستی و توسعه ابعاد مقابله با نظام استکبار و سلطه تاکید و تمرکز بر راهبرد" احیای فلسطین از بحر تا نهر" از رهگذر بازگشت فلسطینیان به سرزمین قدس و برگزاری انتخابات آزاد و تعیین سرنوشت خود را تنها راه حل موفق و مورد حمایت امت اسلامی برای حل مسأله فلسطین مورد تاکید قرار خواهند داد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت این روز، تاکید کرد: روز جهانی قدس روز فریاد آزادگان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روز لبیک به فرمان امام خمینی (ره) بعنوان مبتکر این روز و معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران می باشد. در بخشی از  بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است:

روز قدس روز به یادآوری آرمان و هدف مقدس و بزرگ جامعه اسلامی در باز پس‌گیری قطعه ای جدا نشدنی از جهان اسلام است که توسط رژیمی جعلی با تبانی و همفکری دولت‌های استعماری به جهت سرکوبی و استعمار ملل اسلامی به اشغال در آمد تا همچون لکه ای ننگین دامان ملل آزاده و مسلمان جهان را آلوده کرده و به مانند غده ای سرطانی در بدنه امت اسلامی خود نمایی کند. مثلث شوم استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و وهابیت تکفیری به سرکردگی و پرچمداری آمریکا درصددند با ایجاد هیاهوهای واهی مسئله اصلی مسلمانان جهان که آزادسازی فلسطین از چنگال دولت جعلی اسرائیل است به فراموشی سپرده شود اما مسلمانان آزاده جهان با هوشیاری کامل و با لبیک گویی مجدد به معمار بزرگ انقلاب اسلامی که این روز عزیز از یادگاران ایشان می باشد و تحت رهبری های داهیانه قاعد عظیم الشأن ایران اسلامی حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)؛ با حضور متحدانه و یکپارچه در راهپیمایی روز جهانی قدس، سیلی دیگری به استکبار جهانی خواهند زد و نقشه های دشمنان ملل آزاده و مسلمان جهان را نقش بر آب کرده و همدل و یک صدا خواهان اخراج اشغالگران صهیونیست از سرزمین های اشغالی فلسطین می شوند.

ارتش در پایان بیانیه خود ضمن اعلام آمادگی کارکنان غیور ارتش و خانواده های آنان جهت حضور در مراسم و راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط کشور برگزار می شود و نیز دعوت از سایر آحاد مردم غیور ایران اسلامی، آورده است: ان‌شاءالله به زودی صهیونیسم بین الملل، این لکه ننگین جامعه بشری که با خود جز نفرت و آتش افروزی چیزی به ارمغان نیاورده و باعث آوارگی بیش از 60 ساله مسلمانان فلسطین و اشغال اولین قبله مسلمان جهان شده است؛ از صحنه گیتی محو شده و این سرزمین مقدس به صاحبان اصلی آن بازگردانده خواهد شد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین : امسال بیش از ۸۰۰ سازمان مردم نهاد از پنج قاره، روز جهانی قدس را در سراسر جهان فعالانه برگزار می‌نمایند تا موضوع فلسطین زنده بماند.

حسین امیرعبداللهیان گفت: در روز قدس امسال حامیان فلسطین باید با صدای بلند، مانع عادی سازی روابط شتابان عربستان و برخی دولت‌های عربی با رژیم صهیونیستی شوند. شرایط کنونی جهان اسلام محصول فتنه انگیزی محور آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان اسلام و بی توجهی برخی حاکمان منطقه به مشکلات جهان اسلام و مظلومیت مردم فلسطین است. تنها راه مقابله با جنایات روزانه و فتنه انگیزی صهیونیست ها در منطقه "مقاومت تا آزادی کامل فلسطین " است. دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و متحدان تا ازادی کامل سرزمین فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان، در کنار مردم مظلوم فلسطین است و با توکل به خدای سبحان و استمرار مقاومت، پیروزی فلسطین دور نخواهد بود.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور   نیز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه صادر کرد. در بخشی از متن این بیانیه آمده است:

در این شرایط حساس، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام انزجار از سیاست های استکباری آمریکا و ایادی صهیونیستی و تکفیری او در منطقه و جهان، تجدید بیعت و لبیک مجدد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اعلام حمایت و همراهی با ملت ستم دیده فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی خواهد بود. کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در سراسر کشور ضمن حضور در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس از آحاد ملت شریف ایران اسلامی برای حضور در این حرکت عظیم و دشمن شکن دعوت به عمل می آورند.

سازمان تعزیرات حکومتی نیز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌ای از مردم شریف و عزیز ایران اسلامی خواست در مراسم روز قدس و حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف، نفرت و انزجار خود را از جنایات صهیونیسم اعلام کنند. بخشی از متن بیانیه سازمان تعزیرات حکومتی به شرح ذیل است:

با پشت سر نهادن حملات ددمنشانه کوردلان داعشی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسخ قاطع و دندان شکن سپاهیان همیشه سرافراز به این جنایت، برای سر دادن فریاد آزادی خواهی و حق طلبی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال 1438 هجری شمسی، گرد هم خواهیم آمد تا صدای تمامی مظلومان و مستضعفین جهان به ویژه مردم شریف قدس باشیم. ما کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی در آستانه روز جهانی قدس، جنایت اشغالگران و حامیان غربی آنان را مانند گذشته محکوم کرده و یک بار دیگر با آرزوی ظهور حضرت ولی عصر (عج) و ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای گلگون کفن به ویژه شهدای حادثه تروریستی اخیر تهران، همپای تمامی مسلمانان جهان و در حمایت از مردمان مظلوم فلسطین و برائت از رژیم غاصب و ضدبشری صهیونیستی در راهپیمایی روز قدس فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی سرخواهیم داد.

حزب اتحاد ملت هم با صدور پیامی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. بخشی از متن این پیام به شرح زیر است:

سی و هشت سال از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس می گذرد و همچنان پیام جهانی و انسانی آن که عبارت از مبارزه با سلطه جویی و استکبار است، پابرجا و زنده است. روز قدس چنانکه بنیانگذار جمهوی اسلامی، امام خمینی(ره) نیز به آن اشاره داشته است تنها متعلق به یک سرزمین و یک ملت نیست بلکه مبارزه‌ای دائمی است با هر آنچه در خود نماد برتری جویی، نژادپرستی و طغیان علیه مظاهر انسانیت و برابری را همراه داشته باشد. حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن پاسداشت این روز تاریخی و با ابراز سلام و احترام به ارواح طیبه شهدای مقاومت و همه شهدای راه آزادی و برابری در منطقه و جهان، به خصوص شهدای فلسطین و لبنان، از همه مردم عدالت جو و آزادی خواه و صلح طلب ایران می خواهد با گرامیداشت این روز و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن اداء احترام به آرمان های پیش گفته، همراهی و همدلی خود را با همه مبارزان راه آزادی و عدالت و حقوق بشر از فلسطین و لبنان تا بحرین و یمن و سوریه اعلام داشته و به خصوص نسبت به سرکوبگری و اشغال که سالهاست رویه و اساس شکل گیری رژیم غاصب صهیونیستی است، ابراز انزجار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رییس دیوان عدالت اداری نیز با بیان اینکه روز قدس روز نمایش اتحاد مسلمانان جهان است، اظهار کرد: نامگذاری روز قدس در جمعه آخر ماه رمضان کار بزرگی بود که حضرت امام خمینی (ره) انجام دادند.
 رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به برپایی باشکوه راهپیمایی روز قدس در همه نقاط دنیا گفت: امروزه در  تمام نقاط دنیا در جمعه آخر ماه رمضان موج خروشان مسلمانان نسبت به اشغال سرزمین قدس مشاهده می‌شود.وی ضمن دعوت از همه مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام کرد: همه با شرکت در راهپیمایی روز قدس انزجار خود، از رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را اعلام می‌ کنیم.

مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه از دیگر ارگان‌هایی است که مردم را به دعوت برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرده است. قسمتی از  متن بیانیه به شرح زیر است:

اکنون که سالها از سخنان پیامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) آن بزرگ مردم الهی در خصوص آزادی قدس شریف گذشته است، شاهد موج گسترده آگاهی بخشی و آزادی خواهی ملت های آزاداندیش جهان هستیم. با این وجود امروز اسرائیل به رغم سیطره بر سرزمین فلسطین، همچنان از بحران عمیق هویت و مشروعیت رنج می برد و می کوشد تا با تربیت و حمایت عناصر جاهل و متحجر از گروه های بنیادگرا و تکفیری و تقویت تسلیحاتی آن‌ها در انجام  حملات کور تروریستی، منطقه و جهان را ناامن و بی ثبات کند و بر موج اسلام هراسی مولود جریان های افراطی دامن بزند.

مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با اعلام انزجار از اعمال رژیم غاصب اعم از نسل کشی مردم مظلوم فلسطین و شهرک سازی در خاک مقدس وحی و تجدید بیعت با آرمان های پاک امام (ره) و نایب بر حقش حضرت آیت‌الله امام خامنه ای (مد ظله العالی) بار دیگر بر همبستگی، اتحاد مردم آزاده دنیا تاکید نموده و از مردم روزدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی و دیگر آزادی خواهان دنیا می خواهد تا بار دیگر با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، عزت و اقتدار خویش را در حمایت از قدس به منصه ظهور گذاشته و ضمن دفاع از حقوق مسلم مردم مظلوم فلسطین ، غزه و یمن خواستار محاکمه جنایتکاران جنگی صهیونیسم و آل سعود و دفاع همه جانبه دولت مردم ایران اسلامی و سایر کشورهای مسلمان از این داغ دیدگاه می باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز در پیامی به مناسبت روز قدس، از عموم مسلمانان و ملت بزرگ ایران برای حضور در مراسم راهپیمایی قدس دعوت کرد.

بخشی از متن پیام علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

رژیم صهیونیستی با حمایت اربابان خود همچون آمریکا، برخی دول غربی و کشورهای مرتجع منطقه و با طراحی نقشه های شوم برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی تلاش کردند تا مقابله، جنگ و مبارزه اسلامی- صهیونیستی را به جنگ اسلامی – اسلامی مبدل نماید و با تاسیس و حمایت از گروه های افراطی، تفریطی و تروریستی علیه امت اسلامی جنایت نمایند و حاشیه امنی را نیز برای این رژیم جعلی فراهم نمایند اما روز قدس نشان خواهد داد که امت اسلامی در حمایت از قبله اول مسلمین و مردم مظلوم فلسطین تا محو این غده سرطانی استقامت خواهد نمود. این روز بزرگ مزین به نام قدس، مظهر ظلم ستیزی و وحدت امت اسلامی است که بی تردید ذره ای از مقاومت و ایستادگی در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس عقب نشینی نخواهند کرد به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این ظلم و جنایت باقی نخواهد ماند و مقاومت پیروز خواهد شد. امسال و همچون گذشته ملت شریف ایران با حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس، روحیه استکبارستیزی، مقاومت، ایستادگی و وحدت امت اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت و ضمن دعوت از همه امت شریف و بزرگوار ایران اسلامی برای حضور در این صحنه مهم و تاثیرگذار، بی تردید شاهد آزادی قدس شریف از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیستی و از میان رفتن بساط ظلم و جنایت گروه های تروریستی، افراطی و تکفیری و حامیان آنان در کشورهای اسلامی خواهیم بود.

همچنین  رئیس مجمع نمایندگان تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس آورده است که ملت ایران روز قدس را که میراث ارجمند امام است در شکوهمندانه‌ترین وضع خود بزرگ خواهد داشت. قسمتی از متن پیام محمدرضا عارف به شرح زیر است:

روز جهانی قدس، نمادی است از اراده آزادی خواهان جهان برای حمایت از حق و عدالت. عهدی است برای بیزاری از ظلم، تجاوز، اشغال، سرکوب و آوارگی. ملت‌های بزرگ و حق‌طلب نمی‌توانند به آنچه که این روزها در سرزمین مقدس فلسطین می‌گذرد، بی‌تفاوت باشند. ملت شریف ایران با اقتداء به رهبری والاقدر خود حضرت امام خمینی(ره) که همواره خطر بزرگ اسرائیل را به مسلمانان تذکر می‌داد و همبستگی و مقاومت در برابر آن را توصیه می‌کرد، همیشه خود را در کنار مظلومان بخصوص فلسطینیان قهرمان دیده است و به یاری خداوند روز قدس را که میراث ارجمند امام است در شکوهمندانه‌ترین وضع خود بزرگ خواهد داشت. بی شک شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس نشانه تعهد، انسان‌دوستی و مسئولیت اسلامی و انسانی همه کسانی است که حق را پاس می‌دارند و باطل و بیداد را محکوم می‌کنند. مردم ایران نیز برای اعلام حمایت از این حق طبیعی و خواست و اراده حق‌طلبانه، با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، با جریان آزادی‌خواه فلسطینیان اعلام همبستگی می‌کنند. آرزویمان این است تا به یاری پروردگار، حق تاریخی یک ملت به صاحبان اصلی آن بازگردد و صلح و آرامش پایدار در این منطقه برقرار شود.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی به‌مناسبت فرا رسیدن روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه الهام امین‌زاده به شرح زیر است:

روز قدس میراث گرانبهای بنیانگذار کبیر انقلاب و نشانه عمق اندیشه و هوشمندی و اعتقاد بر اندیشه وحدت و همبستگی اسلامی با ملت مظلوم فلسطین و نمادی از تعهد بر آزادی خواهی و حق طلبی مسلمانان و آزادی خواهان جهان به قدس شریف است. ولیکن امسال در شرایطی وارد این روز می شویم که جهان اسلام درگیر جهالت و بربریتی جدید شده است و در آتش کینه و نفاق رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش در حمایت از تروریسم منطقه ای گرفتار آمده است و تحولات جهانی نشان از تلاش برای انحراف افکار عمومی از این آرمان بزرگ اسلامی دارد. بنابر این با تاکید بر فرموده رهبری معظم انقلاب مبنی بر اینکه مساله فلسطین امروز مساله اول جهان اسلام است و اینکه روز قدس باید تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد، ضمن محکوم کردن سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیستی از آزادی خواهان جهان می خواهیم که به مسئولیت انسانی و حقوق بشری خود در این زمینه اقدام نمایند و اعتقاد داریم تنها راه حل مساله فلسطین بازگشت آوارگان و برگزاری همه پرسی آزاد و فراگیر برای تعیین سرنوشت آینده این کشور است و هر گونه سازش بدون در نظر گرفتن حقوق ملت فلسطین را خیانت به آرمان های امت اسلامی می دانیم. از این‌رو همانگونه که رئیس جمهور محترم فرمودند: ضروری است برای مهار صهیونیسم و تروریسم در منطقه وحدت دنیای اسلام تقویت شود و به بیان ایشان روز قدس روز احیای مساله فلسطین است و روز آزمایش بزرگ ملت های مسلمان. بر این مبنا، اینجانب ضمن ارج نهادن به این روز بزرگ و تاکید بر ضرورت رعایت حقوق قانونی مردم مظلوم فلسطین، از ملت شریف ایران می‌خواهم با حضور  خود در راهپیمایی این روز عزیز و فریاد برآمده از آگاهی و اقتدار، از آرمان امام عزیزمان حمایت نموده و بر عهد و پیمان خود در مسیر تعیین سرنوشت مسلمانان این سرزمین پایبند باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین