|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۶۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس ضمن دعوت از تمامی ملت های مسلمان و آزادی خواهان جهان در پاسداشت این روز یاد آور شد: رژیم اشغالگر قدس،اصلی ترین عامل بحران و تنش در منطقه غرب آسیا است.
 وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس ضمن دعوت از تمامی ملت های مسلمان و آزادی خواهان جهان در پاسداشت این روز یاد آور شد: رژیم اشغالگر قدس،اصلی ترین عامل بحران و تنش در منطقه غرب آسیا است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه در این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس، فریاد مظلومیت و دادخواهی مردم دربند و آوارگان فلسطینی از جور و ستم و بیداد رژیم ضدبشری، کودک کش و جنایتکار ِصهیونیستی است که در قریب به ۷۰ سال از حیات ننگین خود منشاء قتل عام ها، آوارگی ها، جنایات علیه بشریت و جنایت جنگی بیشماری شده و آوارگی میلیون ها فلسطینی و حبس و شکنجه های غیرانسانی ِهزاران انسان مظلوم را سبب گردیده است.

*متن کامل بیانیه وزارت امور خارجه به شرح زیر است :

«بسم الله الرحمن الرحیم

روز جهانی قدس، فریاد مظلومیت و دادخواهی مردم دربند و آوارگان فلسطینی از جور و ستم و بیداد رژیم ضدبشری، کودک کش و جنایتکار ِصهیونیستی است که در قریب به ۷۰ سال از حیات ننگین خود منشاء قتل عام ها، آوارگی ها، جنایات علیه بشریت و جنایت جنگی بیشماری شده و آوارگی میلیون ها فلسطینی و حبس و شکنجه های غیرانسانی ِهزاران انسان مظلوم را سبب گردیده است. روز جهانی قدس، برای یادآوری این واقعیت تاریخی غیرقابل انکار است که رژیم اشغالگر قدس، اصلی ترین عامل بحران و تنش در منطقه غرب آسیا، منشاء آغاز جنگ های ویرانگر در سال های ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷، ۱۹۷۴، ۱۹۸۲ علیه کشورهای مسلمان و عرب منطقه مانند سوریه، لبنان، اردن و مصر و قتل عام های فجیع فلسطینیان در اردوگاه های کفرقاسم، صبرا و شتیلا ؛ و حملات وحشیانه و قتل عام زنان و کودکان لبنانی و فلسطینی در جنگ ۳۳ روزه جنوب لبنان و جنگ ۲۲ روزه غزه است.

امروز بیش از هر زمان دیگری ملت های مسلمان و عرب منطقه غرب آسیا نیازمند حفظ وحدت، همبستگی و یکپارچگی در برابر رژیم ضدبشری و کودک کش اسرائیل هستند و لازم است با بصیرت و درایت به شناخت دشمن مشترک ِ مسلمانان و اعراب بپردازند و از توطئه ها و اختلاف افکنی صهیونیست ها و حامیان فرامنطقه ای آنها که در صدد انحراف جهان اسلام از مبارزه با اشغالگران قدس شریف و احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین، به سمت برادرکشی و جنگ مذهبی هستند، جدا پرهیز نمایند. متاسفانه سیاست ها و اقدامات برخی کشورهای به ظاهر اسلامی در منطقه غرب آسیا درحمایت از گروه های تروریستی - تکفیری و تشدید بحران ها و تنش ها در عراق، سوریه، یمن و بحرین نه تنها در جهت وحدت جهان اسلام نبوده و نیست بلکه در خدمت منافع و مطامع دشمن صهیونیستی قرار دارد.

رژیم صهیونیستی که سالهاست تلاش بی وقفه ای را برای خارج کردن مساله فلسطین از اولویت جهان اسلام در پیش گرفته، امروزه با سوار شدن بر موج اختلافات میان برخی کشورهای جهان اسلام و درگیری بخشی دیگر از کشورها در مقابله با تروریسم تکفیری، فرصت مغتنمی برای تسریع اقدامات خود در داخل سرزمین های اشغالی و خارج آن بدست آورده است. ضربه به مقاومت با بهانه واهی تروریستی خواندن جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان، تحمیل فشار ضد انسانی مضاعف بر مردم غزه و کرانه باختری، تعرض به مبارزان و ساکنان فلسطینی، شکنجه زندانیان بی گناه، گسترش دامنه شهرک سازی ها، ادامه تلاش ها برای یهودی سازی کامل قدس شریف و تغییر هویت تاریخی و تمدنی آن، هتک حرمت و اقدامات مستقیم در جهت نابودی مسجد الاقصی و کوچاندن اجباری ساکنان غیر یهودی قدس، تنها جزئی از اقداماتی است که این رژیم آن را در این شرایط و با شعارهای واهی صلح دوستی و مبارزه با تروریسم و حتی بهبود روابط با کشورهای اسلامی، به منظور فریب افکار عمومی جهانیان به پیش می برد.

فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادآور یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین یادمان ها و میراث به جا مانده از حضرت امام خمینی (ره) یعنی روز جهانی قدس است که مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را به نمادی از همبستگی، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و سمبل ظلم ستیزی و قیام ملت مظلوم فلسطین علیه اشغالگران قدس تبدیل نمود. از این رو، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، با درود به روح بلند و ملکوتی رهبر کبیرانقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تمامی ملت های مسلمان و آزادی خواهان جهان را به پاسداشت و بزرگداشت این روز بعنوان سمبل مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین دعوت می نماید.

به گزارش ایرنا، امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1358، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در حمایت از مردم فلسطین به روز جهانی قدس نامگذاری کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین