|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۶۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
رئیس رسانه ملی آماری از اقبال عمومی و مخاطب‌پذیری رسانه ملی در فضای رادیو و تلویزیون و زمان برگزاری انتخابات را اعلام کرد.
 رئیس رسانه ملی با اشاره به اوضاع فاقد كنترل فضای مجازی، یكی از رویكردهای آن را از كار انداختن اعتبار رسانه ملی دانست و گفت: اقبال عمومی و مخاطب‌پذیری رسانه ملی در فضای تلویزیون در سطح ملی 83/1 درصد و در سطح تهران 83/8 درصد است. این رقم در رادیو در سطح ملی 29/5 درصد و در سطح تهران 30/5 درصد است كه رقم قابل توجهی است. وی افزود: در فضای انتخابات رجوع مخاطبان به رسانه ملی 78 درصد بود.

رئیس رسانه ملی آماری از اقبال عمومی و مخاطب‌پذیری رسانه ملی در فضای رادیو و تلویزیون و زمان برگزاری انتخابات را اعلام کرد.
 
مراسم تجلیل از برترین‌های مراكز استان‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی و انتخابات برگزار شد.

در این مراسم با حضور رئیس رسانه ملی، معاون امور استان‌ها و جمعی از مدیران و معاونان سازمان صا و سیما، از برترین‌های مراكز استان‌های صدا و سیما در جشنواره‌های بین‌المللی و انتخابات قدردانی شد.
 
دكتر علی عسكری رئیس رسانه ملی در این مراسم، با اشاره به حمله سپاه به مقر داعش آن را نشان‌دهنده قدرت ایران دانست و با تأكید بر اینكه این اقدام به جا و به موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب قدرت‌نمایی نظام جمهوری اسلامی شده است، گفت: این عملیات نشان از رشد سپاه است و خوشبختانه سپاه با اقتدار موشكی خود این عمل موفقیت‌آمیز را انجام داد و به جهانیان نشان داد قدرت ایران با تمام كشورها متفاوت است.

دكتر عسكری افزود: رسانه ملی پرچم دار مبارزه با استكبار است و از اولین روز شكل‌گیری سازمان صدا و سیما كه انقلاب اسلامی اعلام موجودیت كرد تا زمان جنگ تحمیلی و پس از آن در دوره‌های مهم و حساس این نظام، هم‌پای نظام بوده و با مخابره تصویر و صدا، پرچم افتخار اسلام و جمهوری اسلامی را برافراشته است.

وی با اشاره به تلاش شبكه‌های ماهواره‌ای و حضور روزافزون آنان برای رقابت و مبارزه با رسانه ملی اظهار داشت: این شبكه‌ها كه مزدور آمریكا و اسرائیل هستند بدون اینكه هزینه نظامی بكنند وارد جنگ نرم شده‌اند و دشمنی اینان با رسانه ملی كاملا مشهود است.
 
رئیس رسانه ملی با اشاره به اوضاع فاقد كنترل فضای مجازی، یكی از رویكردهای آن را از كار انداختن اعتبار رسانه ملی دانست و گفت: اقبال عمومی و مخاطب‌پذیری رسانه ملی در فضای تلویزیون در سطح ملی 83/1 درصد و در سطح تهران 83/8 درصد است. این رقم در رادیو در سطح ملی 29/5 درصد و در سطح تهران 30/5 درصد است كه رقم قابل توجهی است.

وی افزود: در فضای انتخابات رجوع مخاطبان به رسانه ملی 78 درصد بود و این میزان اعتبارپذیری در حالی به چشم می‌آید كه می‌بینیم در آن زمان اعتبار بقیه رسانه‌ها و فضای مجازی در مجموع 20 درصد بوده است و این افتخاری برای ما و نظام اسلامی است.

دكتر عسكری با بیان اینكه تمام كسانی كه در رسانه ملی كار می‌كنند عناصر ذی‌قیمت این رسانه هستند، یادآور شد: حفظ هویت نظام و حمایت از حریم فرهنگ و دین مهم‌ترین وظیفه رسانه ملی است و ما با تمام قدرت در این راه ایستادگی می‌كنیم.

رئیس رسانه ملی با بیان اهمیت انتخابات و توجه رسانه ها به این رویداد ملی تصریح كرد: بیان واقعی و انعكاس اخبار انتخابات بسیار اهمیت داشت و رسانه ملی این بار هم در این عرصه خوش درخشید. در این میان مراكز استان‌ها كه مقام عالی رتبه‌ای در سپهر رسانه ملی دارند موجب افتخار و تشكر شدند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد كه اعتماد مخاطبان به رسانه در مراكز استان‌ها بیشتر بوده است و لازمه حفظ این اعتماد، حضور صمیمی تر و مهربانانه تر با مخاطبان است.

دكتر عسكری با اشاره به پیش رو بودن با روز قدس اظهارداشت: روز قدس یك نماد است. یك روز مهم كه حد فاصل حق و باطل را مشخص می كند و آنانی كه به نظام علاقه‌مند هستند در این روز حضور پررنگی خواهند داشت.

در ادامه رئیس رسانه ملی با بیان نحوه اطلاع‌رسانی در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهرامام خمینی (ره) گفت: عده‌ای به نحوه خبررسانی و پوشش خبری واقعه تروریستی اخیر انتقاد كردند اما با توجه به الزامات شورای امنیت ملی و تعهد صدا و سیما به پوشش خبری در مواقع بحران، در این حوزه خوب عمل كردیم و در كل، صدا و سیما توانست این حادثه را به خوبی روایت كند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به توانمندی رسانه ملی در ارسال و پوشش خبر تصریح كرد: مردم نیاز به دانستن و آگاهی دارند و رسانه ملی با در اختیار داشتن خبرنگارانی در سراسر كشور این نیاز را برآورده می‌كند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین