|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۱۶۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
عليرضا بيرانوند، دروازه‌بان پيشين نفت همواره در گفت‌وگوهاي خصوصي‌اش عنوان كرده بود كه استقلالي است اما در نهايت راهي پرسپوليس شد و از اين راه موفق شد پيراهن شماره يك تيم‌ملي را نيز بر تن كند.
 فصل نقل و انتقالات سرشار از هيجان و جذابيت است. بازيكنان بسياري در دو بازه زماني در تابستان و زمستان كه از سوي سازمان ليگ تعيين مي‌شود، تيم‌شان را تغيير مي‌دهند و در اين راه پول‌هاي فراواني نيز جابه‌جا مي‌شود. پنجره‌هاي نقل و انتقالاتي در سراسر دنيا همراه با سودهاي كلاني براي باشگاه‌هاي مبدا و مقصد است. براي عنوان مثال باشگاه رئال‌مادريد موفق شد تمام هزينه‌هاي جذب كاكا را با استفاده از فروش پيراهن او در روز اول انتقالش به جمع كهكشاني‌ها تامين كند. ليونل مسي، ستاره آرژانتيني بارسلونا با قراردادي ناچيز به بارسلونا پيوست و حال به گران‌ترين بازيكن تاريخ تبديل شده است. فروش او بدون شك دلارهاي فراواني نصيب آبي و اناري‌ها خواهد كرد. اما در ايران قراردادهاي كوتاه‌مدت با بازيكناني كه به دريافت مبالغ ميلياردي عادت كرده‌اند، سبب شده تا باشگاه مبدا و مقصد، سود مالي چنداني از جذب بازيكنان به دست نياورند. ضمن اينكه ستاره‌هايي كه با هزينه‌هاي گزاف جذب مي‌شوند نيز در پايان قراردادشان بدون آنكه تعصب خاصي داشته باشند، بي‌درنگ تيم‌هايي را كه عنوان كرده بودند از كودكي طرفدارش بوده‌اند ترك كرده و راهي تيم‌هاي ديگري مي‌شوند كه مبالغ بالاتري براي جذب آن‌ها مي‌پردازند. هرچند كه در اين ميان استثنائاتي نيز وجود دارد. دريافت مبالغ ميلياردي از باشگاه‌هايي كه بودجه‌شان دولتي است، سال‌هاست به سوژه هواداران تبديل شده و آن‌ها به اين موضوع اعتراض دارند. اتفاقي كه در سراسر دنيا معمول است و بازيكنان فوتبال به واسطه جذابيت اين ورزش، بيش از ميانگين درآمد پزشكان و مهندسان، درآمد دارند. تلاش براي دريافت مبالغ بالاتر از سوي بازيكنان در سراسر دنيا معمول است. به هر ترتيب همه در تلاش هستند تا درآمد بالاتر و زندگي آسوده‌تري داشته باشند. در ايتاليا اقدام جالب هواداران مورد توجه فعالان در فضاي مجازي قرار گرفته است.ماجرا از اين قرار است كه جيانلوييجي دوناروما، دروازه‌بان فعلي تيم‌ملي زير 21 سال ايتاليا و باشگاه ميلان كه در فصل اخير درخشان ظاهر شد، اعلام كرد كه تلاش مي‌كند به باشگاهي بپيوندد كه پول بيشتري به او مي‌دهد. همين موضوع سبب شد تا هواداران تيم‌ملي ايتاليا در بازي مقابل دانمارك براي او دلارهاي تقلبي پرتاب كنند. به هر ترتيب، فصل نقل و انتقالات در ايران نيز آغاز شده و هر روز اخبار جذابي در اين باره منتشر مي‌شود. بازيكنان و ستاره‌هاي ليگ با دريافت مبالغ كلان از باشگاهي به باشگاه ديگر مي‌روند و ركوردهاي شگفت‌انگيزي خلق مي‌كنند. در دو روز گذشته هزينه سه ميليارد توماني باشگاه استقلال براي جذب داريوش شجاعيان، يكي از ركوردهايي بود كه ثبت شد. نبايد فراموش كرد كه براساس گفته‌هاي هوشنگ نصيرزاده، مديرعامل گسترش فولاد تبريز، باشگاه پرسپوليس نيز حاضر بود چنين مبلغي را براي جذب شجاعيان هزينه كند اما اين بازيكن ترجيح داد راهي استقلال شود. همين موضوع سوال مهمي را براي هواداران پيش آورده است. به راستي كدام بازيكنان نسبت به سايرين قرارداد گران‌قيمت‌تري دارند؟ در اين گزارش مي‌توانيد با گران‌قيمت‌ترين مهره‌هاي نقل و انتقالات آشنا شويد.

سه ميليارد ناقابل!

صحبت‌ها درباره او بسيار است اما هوشنگ نصيرزاده، مديرعامل گسترش فولاد در اين باره منبع موثقي محسوب مي‌شود. او درباره مبلغ توافق با استقلال به «قانون» گفت: «در تمام دنیا دو برابر مبلغ قرارداد را به عنوان مبلغ رضایت‌نامه دریافت می‌کنند. قرارداد شجاعیان در فصل گذشته ۸۵۰ میلیون تومان بود و امسال این قرارداد ۹۵۰ میلیون تومان می‌شد. اگر با توجه به مبلغ قرارداد فصل گذشته حساب کنیم، استقلال باید یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ما می‌داد، ولی ما 5/1میلیارد تومان از آن‌ها گرفتیم». گمانه‌زني‌ها درباره مبلغ قرارداد شجاعيان نيز بسيار است اما در اين باره شنيده‌ايم كه او با قراردادي 5/1 ميليارد توماني به استقلال پيوسته است .به اين ترتيب مجموع هزينه استقلال براي جذب اين بازيكن سه ميليارد تومان و او با اختلاف، گران‌ترين بازيكن تاريخ ليگ‌برتر لقب گرفته است.

ميلياردر ناموفق

ستاره‌ای که مدت ها در انتظار حضور در استقلال و مورد توجه مسئولان این تیم بود، در نهايت فصل گذشته آبی‌پوش شد. هرچند كه عملكرد نااميدكننده او در اين تيم سبب شد تا چند بازي مانده به نيم‌فصل، نيمكت‌نشين شده و در نهايت نيز راهي فولاد خوزستان شود. جذب اين بازيكن براي استقلال هزينه زيادي را در پي داشت. رقمی که به ذهن کمتر کسی خطور می‌کرد. شنيده‌ها حاكي از آن است كه بختيار براي اين انتقال مبلغي در حدود يك ميليارد و هفتصد ميليون تومان دريافت كرده است. هرچند كه اين مبلغ در سازمان ليگ، يك ميليارد تومان ثبت شده است.

ستاره نفتي

سوژه اصلی روزهای نخست نقل و انتقالات سال گذشته، که بارها در رسانه ها بین استقلال و پرسپولیس دست به دست شد، در نهایت تصميم گرفت شاگرد برانكو شود. اميري كه مورد توجه استقلال و پرسپوليس قرار گرفته بود، در نهايت با قراردادي شگفت‌انگيز به مبلغ يك ميليارد و دويست ميليون تومان، تصميم گرفت پرسپوليسي شود. قرارداد وحيد اميري در سازمان ليگ 950 ميليون تومان ثبت شده و به احتمال فراوان با بندهايي مثل پاداش قهرماني، گل و پاس گل كه به طور معمول در قراردادهاي بازيكنان گنجانده مي‌شود، به مبلغ ذكر شده رسيده است.

هر دقيقه بازي، پنج ميليون تومان!

یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان نقل و انتقالات سال گذشته، محمدحسين کنعانی زادگان بود. بازیکنی که پس از حضور در پرسپولیس، برای گذراندن دوران سربازی راهی ملوان شد و با اتمام خدمت سربازی مطمئن بود که به ترکیب پرسپولیس باز می گرد اما به یکباره متوجه پایان یافتن قراردادش با سرخ‌پوشان شد. شروط عجيب اين بازيكن براي حضور در پرسپوليس و درخواست بازوبند كاپيتاني در نهايت منجر به حضور او در استقلال شد. كنعاني‌زادگان پس از دو هفته ، رباط صليبي پاره كرد و از ميادين دور شد تا راهي ليست مازاد استقلال شود. بازيكني كه فصل گذشته مورد توجه استقلال و پرسپوليس بود ،در فصل جاري هنوز تيمي ندارد و عجيب اينكه به تيم‌ملي نيز دعوت مي‌شود. شنيده‌ها درباره مبلغ قرارداد كنعاني‌زادگان با استقلال چندان دقيق نيست اما گفته مي‌شود او در ازاي دريافت يك ميليارد و سيصد ميليون تومان پاي ميز قرارداد با استقلال نشست. هرچند كه در سازمان ليگ، مقابل مبلغ قرارداد اين بازيكن با استقلال مبلغ 900 ميليون تومان ذكر شده است.‌ در واقع اگر مبلغ قرارداد ثبت شده او را در سازمان ليگ تقسيم بر مدت زمان بازي‌اش براي استقلال (180 دقيقه) كنيم، كنعاني‌زادگان در ازاي هر دقيقه بازي براي آبي‌پوشان پايتخت، مبلغ 5 ميليون تومان دريافت كرده است.

سود چرخش!

پس از حضور مهدي طارمي در ريزه‌اسپور تركيه، مسئولان باشگاه پرسپوليس تلاش كردند تا جايگزيني براي اين بازيكن پيدا كنند. آن‌ها ابتدا سراغ كاوه رضايي رفتند و حتي خبر سرخ‌پوش شدن اين بازيكن در فضاي مجازي دست به دست شد. رضايي اما در چرخشي ناگهاني راهي استقلال شد و با پيراهن اين باشگاه عكس يادگاري گرفت. شماره 9 استقلال فصل درخشاني را در جمع شاگردان منصوريان سپري كرد و به تاثيرگذارترين بازيكن اين تيم تبديل شد اما در نهايت چند روز پيش راهي رويال شارلواي بلژيك شد. گفته مي‌شود مبلغ واقعي قرارداد كاوه رضايي با استقلال يك ميليارد و پانصد ميليون تومان بود كه البته در سازمان ليگ، يك ميليارد تومان ثبت شده است. او اگر از استقلال جدا نمي‌شد، بدون شك امسال مي‌توانست مبلغ قرارداد خود را شگفت‌انگيزتر كند.

نزديك به نصف!

سيدجلال حسيني، همواره بازيكن شاخصي در تركيب پرسپوليس بوده است. او هر بار در خط دفاعي اين تيم به ميدان رفته، توانسته آمار خوبي از خود به جا بگذارد. سيد جلال حسيني كه در پايان فصل موفق شد جام قهرماني را بالاي سر ببرد، فصل گذشته از سپاهان به پرسپوليس پيوست. همان روزها گفته مي‌شد كه قرارداد او با اين باشگاه در حدود يك ميليارد و پانصد ميليون تومان است اما منابع نزديك به باشگاه اعلام كردند كه او يك ميليارد تومان دريافت كرده است. نكته جالب اينكه قرارداد اين بازيكن در سازمان ليگ، 700 ميليون تومان ثبت شده است.

میلیاردی، اما نامعلوم!

عليرضا بيرانوند، دروازه‌بان پيشين نفت همواره در گفت‌وگوهاي خصوصي‌اش عنوان كرده بود كه استقلالي است اما در نهايت راهي پرسپوليس شد و از اين راه موفق شد پيراهن شماره يك تيم‌ملي را نيز بر تن كند. عليرضا بيرانوند در پايان فصل و پس از قهرماني با پرسپوليس قرارداد خود را تا سال 1400 تمديد كرد اما بعدها تلاش كرد كه از اين تيم جدا شود زيرا پيشنهادات خوبي از باشگاه‌هاي تركيه‌اي داشت. او يكي از معدود بازيكناني است كه مبلغ قراردادش لو نرفته است اما گفته مي‌شود قراردادي در حدود دو ميليارد تومان (با احتساب بندهايي نظير بسته نگه داشتن دروازه و قهرماني) با سرخ‌پوشان منعقد كرده است. قرارداد بيرانوند در سازمان ليگ، يك ميليارد و 45 ميليون تومان ثبت شده است.

منبع: قانون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین