|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۶۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
ستاد بحران خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وزش باد شدید و برخاستن گرد و غبار در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در استان هشدار داد.
 ستاد بحران خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وزش باد شدید و برخاستن گرد و غبار در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در استان هشدار داد.

در اطلاعیه اداره کل بحران استانداری خوزستان آمده است: هواشناسی استان وزش بادهای قابل ملاحظه تا نسبتا شدید از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری و در نتیجه کاهش دید افقی و برخاستن گرد و خاک محلی را در غرب، مرکز، جنوب غرب و جنوب استان پیش بینی کرده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه سرعت وزش باد و شدت غلظت گرد و خاک بیشتر است، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم از جمله آمادگی همه دستگاه های مرتبط و مراکز بهداشتی و درمانی و خدماتی و عملیاتی شهرستان، همچنین بازدید و بررسی مستمر پست ها و خطوط انتقال برق و تاسیسات و شبکه های آبرسانی اقدام کنند.

اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، عشایر، صیادان، صاحبان قایق های موتوری، کشاورزان و دامداران برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری و قرار گرفتن در فضای باز و استفاده از ماسک مناسب در هنگام وقوع گرد و غبار در این اطلاعیه توصیه شده است.

در ادامه تاکید شده است: ضمنا با توجه به افزایش دما در روزهای آینده و پیش بینی وقوع گرد و خاک، دستگاه های اجرایی تامین کننده آب و برق شهرستان نسبت به برقراری کشیک شبانه روزی و افزایش تعداد اکیپ های عملیاتی برای تامین نیازهای پایدار شهروندان و رفع مسائل و مشکلات احتمالی اقدام کنند.

بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان، با توجه به تقویت سیستم پرفشار جنب حاره ای تا روز چهارشنبه روند افزایش دما ادامه دارد. شدت گرد و غبار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیشتر است و شعاع دید را در بستان، اهواز، آبادان، هندیجان، ماهشهر و شوش برای ساعاتی کاهش می دهد و ممکن است به یک هزار و 500 متر برسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین