|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۶۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
در قالب توافق بر سر مناطق کاهش تنش، قرار است 4 منطقه در داخل سوریه مشخص شده که طرف های نبرد در قلمرو این چهار منطقه اجازه انجام اقدامات خصمانه را ندارند.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جزئیات جدیدی از مسائل مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه را ارائه کرد.

 حسین جابری انصاری درباره آخرین تحولات در مذاکرات صلح سوریه موسوم به مذاکرات آستانه گفت: «تاکنون چهار دور از اجلاس آستانه برگزار شده است و ما در آستانه ٤ سند کاهش تنش را بین سه کشور امضاء کردیم. این سند کلیات موضوع کاهش تنش در چهار منطقه در سوریه را مطرح کرد ولی جزییات فنی و جغرافیایی موضوعات مرتبط با مناطق کاهش تنش به کارگروه مشترک سه کشور ضامن (ایران، روسیه و ترکیه) احاله شد که باید جلسات را برگزار کنند و جمع‌بندی توافق بین سه کشور حاصل شود و توافقات نهایی درباره این حزییات فنی اعلام شود.»

معاون وزیر امور خارجه بیان کرد: «تاکنون سه دور نشست‌های این کارگروه مشترک، دو دور در آنکارا ویک دور در اسلو برگزار شده است.»

در قالب توافق بر سر مناطق کاهش تنش، قرار است 4 منطقه در داخل سوریه مشخص شده که طرف های نبرد در قلمرو این چهار منطقه اجازه انجام اقدامات خصمانه را ندارند.

جابری انصاری در این باره تاکید کرد: «تمام جزئیات مربوط به مناطق ٤ گانه از نقشه مناطق که مساحت هر منطقه و حدود آن چطور است گرفته تا نحوه استقرار نیروهای ضامن کاهش تنش و اینکه این نیروها از چه کشورهایی می‌آیند در دستور کار این کارگروه مشترک بوده است.»
ش
جابری انصاری تاکید کرد: «بخش مهمی ازمسائل مطرح بین سه کشور حل شده و توافقات کلی در مورد آن حاصل شده و مقداری هم نکاتی باقی مانده که بین سه کشور نهایی نشده است، اما به شکل اولیه توافق کردیم که باید از مجاری دیپلماتیک پیگیری شود. بر این مبنا اجلاس آستانه ٥ قرار است در تاریخ ١٣ و ١٤ تیر ماه در شهر آستانه در پایتخت قزاقستان برگزار شود.»
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین