|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۶۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
بالا رفتن مصرف برق در کلانشهر به دلیل شدت گرمای هوا صبح روز یکشنبه باعث آتش گرفتن چند پست برق در منطقه سپیدار شده و بخشی از شهر اهواز در خاموشی رفت.
 بالا رفتن مصرف برق در کلانشهر به دلیل شدت گرمای هوا صبح روز یکشنبه باعث آتش گرفتن چند پست برق در منطقه سپیدار شده و بخشی از شهر اهواز در خاموشی رفت.

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: به دلیل بالا رفتن پیک مصرف برق ظرفیت بار ترانسهای شرق اهواز کامل پر شد و فشار زیادی بر این ترانسها وارد شد.

وی اظهار کرد: متعاقب آن سر کابل خروجی 32 کیلو ولت سپیدار و نیز ترانس این منطقه دچار آتش سوزی شد که بلافاصله دستگاههای خدمات رسان از جمله آتش نشانی وارد عمل شدند و توانستند آتش سوزی را به طور کامل مهار کنند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 100 مگاوات برق در شرق اهواز در منطقه سپیدار دچار مشکل شده که 70 درصد آن تا دو ساعت دیگر وارد مدار می شود و 30 درصد ما بقی نیز تا صبح یکشنبه اصلاح و وارد مدار می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در محل حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی امکانات شهرستان برای مهار آتش سوزی در پست برق سپیدار به کار گرفته شد و خوشبختانه ضمن خاموش شدن آتش سوزی از سرایت این آتش سوزی به سایر بخشها جلوگیری شد.

کیامرث حاجی زاده افزود: در حال حاضر تمامی نیروهای فنی برق استان و برق منطقه ای در محل حادثه حاضرند و در سریعترین زمان ممکن مشکل به وجود آمده برطرف خواهد شد.

وی گفت: افزایش ناگهانی دما باعث فشار به شبکه برق شده و شهروندان باید برای جلوگیری از این دست اتفاقات نسبت به صرفه جوئی اقدام نمایند.

وی گفت: در حال حاضر برق مناطق سپیدار، نبوت، صداقت و معلم اهواز قطع می باشد که تا دو ساعت آینده برق اغلب این مناطق وصل خواهد شد.

این آتش سوزی و قطع برق در اهواز در حالی رخ داده که طی چند روز گذشته شرکت برق در اطلاعیه های متعددی از مردم درخواست صرفه جوئی کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین