|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۱۶۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
وزیر امورخارجه کشورمان در طول هفته‌های اخیر در حاشیه سفر به اسلو برای شرکت در اجلاس اسلو فروم و همچنین در قزاقستان دیدارهای متعددی با همتایان و مقامات کشورهای مختلف اسلامی و منطقه داشته است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در آستانه تور آفریقای شمالی وزیر امور خارجه اهداف این سفر را در زمان تنش‌های حاضر در میان کشورهای اسلامی و بحران‌های منطقه‌ای تشریح و رایزنی در مورد مسائل جهان به ویژه جهان اسلام و نیاز به گفت‌وگو را از موضوعات اصلی این سفر عنوان کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان قرار است تور آفریقای شمالی خود را به سه کشور الجزایر، تونس و موریتانی در حالی از فردا آغاز کند که بحران‌های منطقه‌ای در میان کشورهای اسلامی چشمگیرتر از گذشته شده است.

وزیر امورخارجه کشورمان در طول هفته‌های اخیر در حاشیه سفر به اسلو برای شرکت در اجلاس اسلو فروم و همچنین در قزاقستان دیدارهای متعددی با همتایان و مقامات کشورهای مختلف اسلامی و منطقه داشته است.

او در همین راستا، سفری به ترکیه نیز داشت و در پی تحولات منطقه شاید بیش از 10 تماس‌ تلفنی با مقامات دنیا برقرار کرد تا بتواند راهی برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در مورد بحران قطر فراهم کند. در حالی که سفر آفریقای شمالی وزیر امورخارجه به دعوت همتایان او و در راستای مذاکرات دوجانبه انجام می‌شود، اما رایزنی با کشورهای اسلامی در چنین شرایطی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهرام قاسمی، سخنگوی امورخارجه کشورمان در همین راستا در گفت‌وگویی با خبرنگار آنا گفت: «این سفر در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک و نگاه سیاست خارجی ایران به کشورهای اسلامی و تعمیق روابط، رایزنی و گفت‌وگوهای مستمر با کشورهای اسلامی است.»

او با اشاره به رایزنی‌های اقتصادی و سیاسی در سفر به کشورهای آفریقای شمالی افزود: «بررسی راهکارهای همکاری بیشتر و تعمیق روابط از موضوعات اصلی گفت‌وگوهای وزیر امورخارجه در سفر به این سه کشور است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی رایزنی در مورد مسائل جهان به ویژه جهان اسلام و نیاز به گفت‌وگو و نزدیکی هرچه بیشتر جهان اسلام در مورد تحولاتی مانند سوریه و اوضاع منطقه به ویژه در حوزه خلیج فارس را از موضوعات اصلی این سفر عنوان کرد.

وی ادامه داد: «تلاش برای همبستگی و رایزنی بیشتر برای درک متقابل در مورد مجموعه مسائل جهان اسلام از اهدافی است که وزیر امورخارجه در این سفر قطعا دنبال خواهد کرد.»

قاسمی به روابط دیرینه و خوب ایران با کشورهای شمال آفریقا به ویژه الجزایر و تونس اشاره و اظهار کرد: «اتحاد و همگرایی بیشتر در مورد عناصری که در جهان امروز سعی می‌کنند نفاق، انشقاق یا اختلاف بین کشورهای اسلامی را بیشتر کنند، این نوع صحبت‌ها و رفت و آمدها را ضروری می‌کند. ما از هر فرصتی برای این دیدارها و نشست‌ها استفاده می‌کنیم و با توجه به امنیت این کشورها در شمال آفریقا و روابط دیرینه این سفر فرصتی مناسب برای این دست گفت‌وگوها و رایزنی‌های دوجانبه است.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین