کد خبر: ۱۶۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
«‌وضعیتم نسبتا خوب است البته هنوز زانویم کمی درد می‌کند و از این بابت گاهی کلافه می‌شوم اما با آن کنار می‌آیم و تمریناتم را ادامه می‌دهم. در حال حاضر منتظر شروع اردوهای تیم ملی هستم تا در آینده ببینم وضعیتم به چه صورت خواهد بود.»
دارنده مدال طلای وزنه‌برداری جهان و المپیک گفت: مطالبات کادر فنی تیم ملی از فدراسیون به حق است و نباید نام آن را شرط بگذاریم.

بهداد سلیمی قهرمان طلایی المپیک لندن درباره آخرین وضعیت جسمانی اش گفت: «‌وضعیتم نسبتا خوب است البته هنوز زانویم کمی درد می‌کند و از این بابت گاهی کلافه می‌شوم اما با آن کنار می‌آیم و تمریناتم را ادامه می‌دهم. در حال حاضر منتظر شروع اردوهای تیم ملی هستم تا در آینده ببینم وضعیتم به چه صورت خواهد بود.»

وی در مورد شروع اردوهای تیم ملی و شروطی که کادرفنی گذاشته است اظهار کرد: «شرایط وزنه برداری از نظر البته مالی متاسفانه چندان مناسب نیست و کادر فنی و در راس ان انوشیروانی هم حق دارد که برای برپایی اردو حداقل امکاناترا طلب کنند به نظرم نباید اسم این خواسته‌ها را شرط بگذاریم. بالاخره کادرفنی هم مطالباتی دارد و باید رئیس فدراسیون آنها را پیگیری کند. امیدوارم شرایط بهتر از قبل شود، فعلا منتظر شروع اردوهای تیم ملی هستیم تا ببینم شرایط تغییر کرده است یا خیر.»

سلیمی در پاسخ به ابقای تاماش آیان به عنوان رئیس فدراسیون جهانی و همچنین دبیرکلی جلود عراقی و مخالفت مرادی با تاماش آیان و نگرانی از بابت اینکه او به دلیل عدم حماینت مرادی رابطه‌اش با وزنهبرداری ایران تیره شود اظهار کرد: «این مسائل کلی مربوط به خود فدراسیون است و از طرف مسئولان هم پیگیری می‌شود و من نمیتوانم در مورد آن اظهارنظری داشته باشم. اما شرط موفقیت در وزنه برداری تعامل با فدراسیون جهانی وزنه برداری است و این موضوع نه تنها در مورد ما بلکه درباره همه کشورها صدق می‌کند بنابراین کشورها برای موفقیت به حمایت فدراسیون جهانی وزنه برداری نیاز دارند و ایران و شخص علی مرادی باید این تعاملات خود را با فدراسیون جهانی بیشتر کند تا بتوانیم در آینده موفق‌تر عمل کنیم.»

قهرمان طلایی وزنه برداری ایران همچنین در مورد تهدید کمیته ملی المپیک به حذف وزنه برداری به دلیل دوپینگ وزنه برداران از المپیک عنوان کرد: «بحث دوپینگ از قبل از المپیک ریو مطرح بود و کمیته بین المللی المپیک هم به شدت بر روی آن تاکید کرده بود. متاسفانه بعد از رقابت‌های المپیک ریو هم شاهد نتیجه تاسف بار دوپینگ در بین برخی وزنه برداران کشورهای مختلف بودیم و به همین دلیل است که کمیته بین المللی المپیک هم بر روی آن حساسیت پیدا کرده است و این هشدار را داده است. موضوع دوپینگ در این چندسال اخیر در وزنه برداری به شدت زیاد شده است و این نیاز می طلبد تا بیشتر مدیریت کنند تا حساسیت کمیته بین المللی المپیک نسبت به این رشته کاهش پیدا کند.»

وی ادامه داد:«‌ البته من بعید می دانم وزنه برداری از المپیک حذف شود چرا که وزنه برداری یکی از پرببینده ترین رشته های المپیکی است و در زمان برگزاری رقابت های وزنه برداری به خصوص در اوزان سنگین وزن تماشاگران زیادی به سال مسابقات می آیند؛ با توجه به این استقبال من بعید می دانم که این رشته را از المپیک حذف کنند اما با این حال هشدار کمیته بین المللی المپیک هم نباید نادیده گرفت و کشورها باید نظارت بیشتری بر روی ورزشکاران خود داشته باشند تا این اتفاق گریبان وزنه برداری را نگیرد.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین