|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷
کد خبر: ۱۶۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
ولادیمیر پوتین گفت که آمریکا در تمامی دوره های انتخابات ریاست جمهوری روسیه دخالت کرده و مداخله رویکرد معمول واشنگتن در انتخابات بسیاری از کشورها است.
 ولادیمیر پوتین گفت که آمریکا در تمامی دوره های انتخابات ریاست جمهوری روسیه دخالت کرده و مداخله رویکرد معمول واشنگتن در انتخابات بسیاری از کشورها است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه این اظهارات را در مصاحبه برای فیلم مستندی که با اولیور استون کارگردان آمریکایی انجام داده، اعلام کرده که در رسانه های امروز (جمعه) بازتاب گسترده ای یافته است.

پوتین در باره اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت که گزارش های سازمان های تجسسی این کشور بدون اشاره به موارد مشخص است.

وی افزود: روسیه در انتخابات آمریکا دخالت نکرده است و هیچ حمله هکری نیز علیه این کشور انجام نداده ایم.

پوتین گفت: تصور اینکه هر کشوری از جمله روسیه بتواند بطور جدی بر روند انتخابات آمریکا و نتایج آن تاثیر بگذارد، دشوار است.

وی همچنین اظهار کرد: هکرهای حمله کننده به آمریکا هیچگاه یافت نشدند و علیه روسیه نیز هیچ شواهدی ارائه نشده است.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که ادعای حمله هکری روسیه به انتخابات آمریکا از مدت ها پیش به ابزار مبارزه سیاسی و ضربه زدن به مشروعیت رئیس جمهوری این کشور (دونالد ترامپ) تبدیل شده است.

پوتین در بخش دیگری از این مصاحبه نیز گفت که آمریکا همیشه در انتخابات روسیه دخالت کرده و این مداخله به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 مشهود و آشکار بود.

وی افزود: دخالت آمریکا در انتخابات سال های 2000 و 2012 روسیه هم به چشم می خورد، اما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 گسترده بود و واشنگتن برای اعمال مداخله از کارکنان دیپلماتیک استفاده کرد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: این موضوع را در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهوری و جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا نیز مطرح کردم.

پوتین ادامه داد: دیپلمات های آمریکایی در اقدامات مداخله جویانه در انتخابات روسیه از جمله تظاهرات مخالفان دولت شرکت و به آنان کمک مالی می کردند.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که کارکنان بخش های دیپلماتیک باید کارهای دیگری انجام دهند و وظیفه آنها برقراری و بنای روابط بین دولتی است.

پوتین در پایان نیز سازمان های غیردولتی آمریکایی را به دخالت در امور کشورهای مختلف ازجمله در پهنه جمهوری های سابق شوروی و کشورهای شرق اروپا متهم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین