|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
رئيس‌جمهور به عنوان فردي كه بيشترين حجم و تماس را با مسائل روزمره كشور از جزئی تا کلی دارد، مسلما در گفت‌وگوي تلويزيوني خود درباره مسائلي كه پيش از اين اولويت كاري وي تعريف شده‌اند، توضيح خواهد داد.
ممكن است در گفته‌هاي رياست محترم جمهور سطح مطالب تغيير پيدا كند و مواردي جزئي يا كلي بيان شوند اما اولويت‌هاي كاري رئيس‌جمهور پيش از اينها مشخص شده بود. دو مساله در اين موقعيت بسيار حساس مطرح است كه بطور حتم دکتر روحانی درباره آنها صحبت خواهد كرد. يكي مسائل و روابط جهاني است كه با ايران در ارتباط است.

تحولات خاصي در جهان در حال وقوع است كه همزمان با مذاكرات هسته‌اي كشور ما با گروه 1+5 در جريان است. از طرفي ديگر موضوع مهمي كه روحاني به احتمال فراوان درباره آن صحبت خواهد كرد مساله اقتصادي كشور؛ تورم و ركود توامان و همچنين مسائل مربوط به اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها خواهد بود. پيش‌بيني مي‌شود كه رئيس دولت يازدهم به توضيح مسائل مربوط به اوضاع داخلي كشور از جمله فضاي سياسي، مناسبات جناح‌ها و بين جناحي كه دغدغه ايشان در روزهاي پيش از انتخابات بوده نیز بپردازد. رئيس‌جمهور سعي دارد با ايجاد فضايي آرام اتفاقات مثبت در حوزه سياسي داخلي كشور رخ دهد.

مسائل و مشكلات موجود در كشور نياز به جراحي‌هاي بزرگ در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي و بين‌المللي دارد و احتمالا رئيس‌جمهور درباره آنها صحبت خواهد كرد. مساله‌اي كه دولت بايد به آن بپردازد و خوب است كه از جانب رئيس‌جمهور بيان شود مربوط به معدل رفتار تريبون‌هاي رسمي است.

صدا و سيما كه از هر جهت كمي و كيفي همكاري‌هاي همه‌جانبه با رئيس دولت گذشته داشته اكنون رویه‌ای با دولت يازدهم پیش گرفته که متفاوت با دولت قبل است. همان افرادي كه در هر اقدام دولت گذشته حمايت همه‌جانبه داشتند اكنون بسيار كم‌صبر شده‌اند و از هر حادثه كوچك و معمولي مسائلی بزرگ مي‌سازند و از طريق خبررساني به كار خود ادامه مي‌دهند.

به علت جشنی که به مناسبت روز زن توسط همسر رئيس‌جمهور برگزار شده بود؛ معركه راه انداختند و به فضاسازي عليه دولت پرداختند. در 8سال گذشته مردم مشکلات بسياري را تحمل کردند. افرادي كه خود سبب بروز چنين مشكلاتي شدند اكنون پرچم‌دار مقابله با اشراف‌گري شده‌اند. گروهي ديگر جريان انصراف از انصراف يارانه را مطرح كردند. در اين بين به صورت هماهنگ شده به ساختن فيلم‌هايي براي تخريب دولت روي آورده‌اند. روحاني با سختي‌هاي فراواني روبروست و اگر مردم در جريان باشند مسلما از حجم فشار بر دولت كاسته خواهد شد.


محمود میرلوحی
*
معاون وزارت كشور دولت اصلاحات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین