|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۶۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
امروز (چهارشنبه) تولد رئیس‌جمهوری آمریکاست و او ۷۱ ساله می‌شود.
 امروز (چهارشنبه) تولد رئیس‌جمهوری آمریکاست و او ۷۱ ساله می‌شود.

امروز (چهارشنبه) تولد رئیس‌جمهوری آمریکاست و او ۷۱ ساله می‌شود. رسانه‌ها به روش‌های مختلف گریزی به این مساله داشتند و در این میان روزنامه ایندیپندنت ۷۱ جمله خاطره‌انگیزه و گاف ترامپ را که هر کدام جنجالی به پا کردند، لیست کرده و در آخر به ترامپ تبریک گفته است!
 
روزنامه ایندیپندنت نوشته است: تولد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گرچه هنوز تعطیلی ملی نشده است (!) اما قطعا روز ویژه‌ای برای او خواهد بود. مردم معمولا در روز تولدشان کیک و شمع تولد به تعداد روزهای زندگی‌شان می‌گیرند اما با توجه به رویکرد ترامپ نسبت به رسانه‌ها و اینکه دیگر این روزها آنها نمی‌توانند از گیت امنیتی کاخ سفید عبور کنند، تنها می‌توانیم به همین بسنده کنیم که ۷۱ جمله از سخنان نغز او را که جنجال بسیاری به راه انداختند، گلچین کنیم!  

این روزنامه سپس این اظهارات را که بسیاری از آنها منطق مخاطب را به چالش می‌کشند، برشمرده. ترامپ علاقه خاصی به شبکه توئیتر دارد و بسیاری از این سخنان و نیز اظهارات رسمی‌اش را در همین شبکه عنوان کرده است تا جایی که به او "رئیس توئیتر" هم می‌گویند.

ترجمه بخشی از این سخنان "خارق‌العاده" در زیر آمده است:

۱. "من زندگی قبلی‌ام را دوست دارم. کارهای زیادی می‌کردم. نسبت به زندگی قبلی‌ام الان کارم بیشتر است. فکر می‌کردم کار آسانی باشد."

۲. "و در حقیقت زمانی که تصمیم گرفتم کومی را اخراج کنم، به خودم گفتم «می‌دانی، این مسائل مربوط به روسیه و ترامپ و روسیه ساختگی است، بهانه آن دموکرات‌هایی است که در انتخاباتی که باید می‌بردند، باختند!»"

۳. "من کلی لایحه تصویب کردم که مردم حتی از آن خبر ندارند!"

۴. "افشاگری‌ها واقعی است اما اخبار کذب است."

۵. "فکر می‌کنم کسی نباید به حرفم گوش کند چرا که واقعا روی آن تمرکزی نکرده‌ام!" (درباره موضوع بریگزیت پیش از رفراندوم ۲۰۱۶ اتحادیه اروپا)

۶. "آنها به زودی مرا آقای بریگزیت! صدا می‌زنند." (توئیت پس از رفراندوم اتحادیه اروپا)

۷. "من رجزخوانی و قیل و قال نمی‌کنم. فقط دارم به شما می‌گویم که شما مردم متقلبی هستید." (خطاب به رسانه‌ها در کنفرانس خبری فوریه ۲۰۱۷)

۸. "من او را خیلی وقت است می‌شناسم. چیزهایی که آنها می‌گویند اصلا آشنا نیست." (درباره همسرش ملانیا ترامپ)

۹. "باور کنید او (جسیکا لیدز) اولین انتخاب من نخواهد بود!" (درباره زنی که او را به آزار و اذیت جنسی متهم می‌کرد)

۱۰. "کارهای خیلی زیادی می‌شود با اورانیوم انجام داد، از جمله کارهای خیلی بد!"

۱۱. "من به هوای تمیز اعتقاد دارم. هوای پاک...اما اعتقادی به تغییرات آب و هوایی ندارم!"

۱۲. "تزریق چند تایی ممنوع! بچه‌های کوچک اسب نیستند- هر بار یک واکسن و به مرور زمان!" (درباره واکسن زدن کودکان)

۱۳. "من برای همه از جمله متنفران و بازندگان، عید پاک بسیار خوبی آرزو می‌کنم!"

۱۴. "همه نظرسنجی‌های منفی جزو اخبار جعلی به حساب می‌آیند، درست مانند نظرسنجی‌های انتخاباتی سی‌ان‌ان، ای‌بی‌سی و ان‌بی‌سی. متاسفم، مردم خواهان امنیت مرزی و بازرسی‌های بیشتر هستند."

۱۵. "با خودم حرف می‌زنم،‌ حرف ندارد، چون ذهن خوبی دارم و چیزهای زیادی می‌گویم!" (در پاسخ به اینکه مشاور سیاست خارجی ترامپ در سال ۲۰۱۶ چه کسی بوده است)

۱۶. "وقتی مکزیک کسی را می‌فرستد این طرف،‌ بهترین‌ها را که نمی‌فرستد. آنها خوب‌ها را برای شما نمی‌فرستند... آنها مواد مخدر می‌آورند. آنها جرم و جنایت می‌آورند. آنها متجاوز هستند. و به گمانم برخی از آنها خوب باشند."

۱۷. "۲۶ هزار آزار و اذیت جنسی گزارش نشده در ارتش رخ داده و تنها ۲۳۸ مورد حکم دریافت کردند. این نخبه‌ها انتظار دارند چه اتفاقی بیفتد وقتی زنان و مردان را با هم می‌گذارند؟"

۱۸. "میدانید،‌ من خود به خود جذب دختران جذاب می‌شوم و شروع می‌کنم به ‌بوسیدنشان! مثل آهن‌ربا. فقط می‌بوسم! حتی صبر هم نمی‌کنم. و وقتی شما یک ستاره باشید، آنها به شما اجازه می‌دهند هر کاری خواستید بکنید. میتوانید هر کاری خواستید بکنید!"

۱۹. "دارم از سرمای نیویورک یخ می‌زنم. به گرم شدن کره زمین نیاز داریم!"

۲۰. "سایر نامزدها وارد شدند. نمی‌دانستند که تهویه هوا خراب است. مثل سگ عرق می‌ریختند... اینها چطور می‌خواهند با داعش مبارزه کنند؟! فکر نکنم چنین اتفاقی بیفتد."

۲۱. "تد کروز دروغگو الان یکی از تصاویر ملانیا را که برای یک تبلیغ گرفته شده بود، استفاده کرد. مراقب باش تد کروز دروغگو وگرنه آبروی زنت را می‌برم!"

۲۲. "گفتم که اگر ایوانکا دخترم نبود،‌ شاید با او قرار می‌گذاشتم!"
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین