|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۶۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
به گفته ناصری سرانه مدارس دولتی به واقع کفاف نیازهای مدرسه را نمی‌کند و بدون کمک اولیا گرداندن مدرسه با مشکل مواجه است.
 درحالی که آموزش‌وپرورش دریافت هرگونه مبالغ غیرقانونی در مدارس را ممنوع اعلام کرده است، یکی از مدارس اردبیل ارائه کارنامه پایان سال دانش آموزان را مشروط به پرداخت ۱۲۰ هزار تومان کرد.

احمد ناصری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل در همین خصوص طی گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این پول به عنوان کمک به مدرسه درخواست شده بود.

وی افزود: کمک به مدرسه به هیچ عنوان اجباری نیست و هیچ مدرسه‌ای به ویژه در ایام ثبت‌نام حق دریافت مبالغی تحت عنوان کمک به مدرسه را به صورت اجباری ندارد.

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: کمک به مدرسه نباید بدون علاقه و اراده اولیا دریافت شود و در صورتی که چنین مواردی گزارش شد، با مدرسه خاطی برخورد می‌شود.

وی افزود: در موضوع مدرسه متخلف تذکراتی به مدیر مدرسه اعطا شد تا به صورت اجباری از دانش آموزان مبلغی دریافت نکند.

به گفته ناصری سرانه مدارس دولتی به واقع کفاف نیازهای مدرسه را نمی‌کند و بدون کمک اولیا گرداندن مدرسه با مشکل مواجه است.

وی رشد سرانه مدارس استان را جزئی و مطابق با روند سال‌های گذشته بر اساس افزایش نرخ تورم دانست و گفت: سرانه فعلی پاسخگوی نیاز مدرسه نیست.

ناصری افزود: در سال‌های گذشته تلاش بر این بوده سرانه مدارس بیشتر به سمت مدارس محروم معطوف شود؛ چرا که در این مدارس عموماً به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها کمک اولیا قابل توجه نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تاکید به رعایت الگوی مشابه در سال جاری ادامه داد: انتظار ما حمایت اولیا از برنامه‌های مدارس به ویژه مدارس دولتی است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین