|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۶۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
کی‌روش با حضور بازیکنان مستعد، استعدادهای فراوانی در اختیار دارد، استعداهایی که در مسابقات مقدماتی جام جهانی شکوفا شدند و می‌توان در روزهای سخت به آنها دل بست. آینده پیش روی ما است، آینده‌ای که به دستان‌مان رقم می‌خورد و می‌توانیم با فراهم کردن امکانات، در روسیه تاریخ‌ساز شویم.
روزنامه ایران در یادداشتی به قلم امیر حاج رضایی نوشت:

صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2018 روسیه با آمارهای موجود دستاورد بسیار بزرگی داشت و موجب بالا رفتن هیجان در فوتبال ما شد اما این هیجانات بزودی فروکش خواهد کرد و ما برای حضور متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته به یک برنامه منطقی و گسترده نیازمندیم. این برنامه به فاکتورهایی نیاز دارد که یکی از این فاکتورها مباحث مالی است و خوشبختانه بخشی از این مباحث مالی با واریز پاداش صعود تیم ملی توسط فیفا تأمین خواهد شد اما فوتبال ملی در این مسیر نیازمند یک برنامه‌ریزی خوب و منسجم است که این برنامه باید توسط کی‌روش انجام شود و از سوی دولت و وزارت ورزش مورد حمایت قرار گیرد.  بخش‌های فنی و اجرایی فدراسیون فوتبال در این راه باید قدرتمندتر از گذشته عمل کنند و با تدارک بازی‌های دوستانه باکیفیت شرایط پیشرفت تیم را بیش از پیش فراهم کنند. فوتبال ما برای رسیدن به مرز آمادگی و رقابت با کشورهای صاحب نام نیازمند لیگی پویا است، لیگ پویایی که به صورت منظم برگزار شود و از دل آن بازیکنان مستعد خارج شوند. البته در لیگ شانزدهم شاهد این موضوع بودیم و بازیکنان بسیار خوبی به تیم ملی اضافه شدند، فدراسیون بخوبی توانست لیگ شانزدهم را با برنامه منظم به پایان برساند و در این آزمون نمره قبولی بگیرد. در کنار این موضوع ما لژیونرهای بسیار خوب و باکیفیتی داریم که این بازیکنان توان بالایی دارند تا تیم ملی را به درجات عالی برسانند، لژیونرهایی که با مشورت‌های بی نقص کی‌روش به لیگ‌های اروپایی اضافه شدند و با آمادگی به تیم ملی بازگشتند. ما به شیوه‌های مدرن نیازمندیم و باید با ابزارهای مدرن برای جام جهانی روسیه آماده شویم البته در این مسیر مربی مدرنی همچون کارلوس کی‌روش داریم.

 کی‌روش با حضور بازیکنان مستعد، استعدادهای فراوانی در اختیار دارد، استعداهایی که در مسابقات مقدماتی جام جهانی شکوفا شدند و می‌توان در روزهای سخت به آنها دل بست. آینده پیش روی ما است، آینده‌ای که به دستان‌مان رقم می‌خورد و می‌توانیم با فراهم کردن امکانات، در روسیه تاریخ‌ساز شویم. شرایط اقلیمی کشور ما بسیار متنوع است و ما می‌توانیم از این شرایط به حد مطلوب استفاده کنیم و با برگزاری اردو در مناطق مختلف کشورمان از این موضوع بهره ببریم. بازیکنانی داریم با شرایط فنی مختلف؛ بازیکنان قدرتی در اختیار داریم که در شمال کشورمان  پروش یافته‌اند و از شرایط بدنی و فیزیکی خوبی برخوردارند، بازیکنان تکنیکی داریم که از جنوب آمده‌اند و با تکنیک بالای خود می‌توانند به تیم ملی کمک می‌کنند، اینها فاکتورهایی است که هر کشوری آن را در اختیار ندارد و همین کشورهای همسایه  حوزه خلیج فارس از داشتن چنین نیروهای انسانی متنوعی محروم هستند. نیمکت تیم ملی به لطف کادر فنی قوی‌تر از گذشته شده و تیم ما این سرمایه را در اختیار دارد تا سال‌ها از این نفرات استفاده کند. کی‌روش با صعود تیم ملی به جام جهانی، خود را به فوتبال ایران ثابت کرد اما فوتبال ما مشکلات بسیاری دارد که حل این مشکلات حتی از توان فدراسیون هم خارج است. در حال حاضر کارهای زیربنایی ما ناقص است و در برخی از باشگاه‌ها با مشکلات مدیریتی روبه‌رو هستیم که رفع این مسائل، فوتبال ما را در مسیر پیشرفت پایدار قرار می‌دهد. مشکلات ما در بخش سخت‌افزاری است که سال‌ها برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کردیم اما موفق به رفع آن نبودیم.

مشکلات موجود در اکثر تیم‌های باشگاهی‌مان موجب شده تا تیم‌های باشگاهی توان رقابت در مسابقات بین المللی را نداشته باشند که این موضوع تاحدودی به فوتبال ملی ما آسیب می‌زند. ما باید با تعقل و تفکر زیاد برای آینده تیم ملی برنامه‌ریزی کنیم، توقعات‌مان را براساس داشته‌هایمان بیشتر کنیم و دلخوش به پیروزی‌های مقطعی نباشیم. سقف آرزوی‌های ما باید بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شود، فوتبال ما همواره به پیروزی‌های مقطعی دست یافته اما زمان آن رسیده تا این پیروزی‌های مقطعی پایان یابد و برای رسیدن به این موضوع باید کاستی‌ها برطرف شوند. باید با وجود این نیروی انسانی قدرتمند به خود ببالیم چرا که آینده پیش روی ما است و این فاکتور مهم می‌تواند مسیرمان را هموارتر کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین