|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۶۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
منتخب مردم تهران در شورای شهر پنجم خواستار از سر گیری تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شد.
 منتخب مردم تهران در شورای شهر پنجم خواستار از سر گیری تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شد.

محسن الویری در نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران و منتخبان شورای شهر تهران که عصر سه‌شنبه در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اولین مساله مهم اتفاقی است که ۱۲ سال است در تهران افتاده که مشابه دوره ۸ساله احمدی‌نژاد است. وضعیت بسیار بدتر از آن است که فکر می‌کردیم. تخلفات بسیار گسترده است و بنا داریم تا ۱۴ مرداد گزارشی درباره وضعیت شهرداری و شورای شهر تهران ارایه دهیم.

وی همچنین خواستار پیگیری مجدد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شد و گفت: ما کارهایی را در این راستا انجام می‌دهیم و لازم است در مجلس نیز این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

الویری با اشاره به تامین درآمد برای شهرداری تهران گفت: بحث تجمیع عوارض یکی از مسائلی است که مجلس می‌تواند به ما کمک کند و بازنگری در این موضوع می‌تواند به فعالیت‌های شهرداری کمک کنید و اگر بخواهیم شهرداری را به سمت درآمدهای پایدار ببریم بهترین راه همین بحث مالیات و عوارض است که نیازمند همکاری مجلس است.

منتخب مردم تهران در شورای شهر پنجم همچنین با اشاره به مشکل راهنمایی و رانندگی تهران خاطرنشان کرد: با توجه به این که بخش عمده مشکلات حمل‌ونقل شهری می‌تواند توسط راهنمایی و رانندگی مرتفع شود، لازم است زیر نظر شهرداری باشد و این در حالی است که تا سال ۶۸ نیز این چنین بود و راهنمایی و رانندگی زیر نظر شهرداری تهران بود اما پس از تشکیل کمیته‌ها و نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی در این نهاد ادغام شد.

وی ادامه داد: با این حال در سال آخر مجلس پنجم که شهردار تهران بودم، برای این که راهنمایی و رانندگی را زیر نظر شهرداری قرار دهیم با آقای باهنر و دیگر دوستان در مجلس صحبت کردم و علیرغم این که در ابتدا چراغ سبز نشان دادند در ادامه از آنجا که یک اصلاح‌طلب شهردار تهران بود، مخالفت کردند و این مساله با وجود این که با قانون اساسی نیز مغایرت نداشت، میسر نشد.

رییس سنی شورای شهر تهران در پایان با انتقاد از تعداد اندک شورای کلانشهر تهران به مشکلات فراوان پیش روی این شورا برای تشکیل کمیسیون‌ها و انجام امور اشاره کرد و گفت: متاسفانه وقتی برای تشکیل کمیسیون‌ها صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مثلا با دو یا سه نفر بی‌فایده خواهد بود و چنین وضعیتی برای تعداد اعضای شورای شهر در هیچ کجای دنیا نمونه مشابه ندارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین